Vodka pojmenovaná po nejpopulárnějším ruském politikovi uplynulé dekády bude v řetězci obchodů "Pjaťoročka" k mání nikoli za běžných 148,80 ruble (93 korun), ale za 109 rublů (69 korun).
"Předpokládáme, že na pozadí předvolební agitace prodej vodky vzroste o 1 400 procent," tvrdí Michail Susov, mluvčí společnosti, které obchody patří. Během dvou předvolebních týdnů se údajně prodá 250 tisíc až 300 tisíc půllitrových lahví. Tisk dříve odhadoval odbyt této vodky na 50 tisíc lahví měsíčně.
Akci s vodkou si prý nikdo shora neobjednal, ale s Putinem má společnost vůbec dobré zkušenosti. V červnu 2009 premiér navštívil jeden její moskevský supermarket a před kamerami se rozzlobil, že společnost si přidává k ceně vepřového přirážku až 120 procent.
Hned následující den po Putinově návštěvě společnost ohlásila, že začíná prodávat 350 výrobků s marží do pěti procent a dalších 150 výrobků úplně bez přirážky, a dveře v obchodech se div netrhly.
Putin Putinku nepije
Na vepřovém sice prodejce prodělával, ale u dalších položek "s premiérskou přirážkou" tržby ve dvou týdnech vzrostly od 50 do 1 000 procent. Podle expertů se obchodníci i nyní mohou těšit na vysoké tržby, ale sám prezidentský kandidát prý akci na své popularitě sotva zaznamená.
Průzkumy slibují Putinovi skoro 60 procent hlasů, a to by mělo stačit na vítězství už v prvním kole prezidentských voleb 4. března. Staronový prezident by mohl návrat oslavit i přípitkem novou vysoce kvalitní vodkou, kterou si Kreml už nechal patentovat. Luxusní vodka je však asi sedmkrát dražší než laciná Putinka.