Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řídil mě Alláh, zdůvodnila vraždu dítěte chůva v Moskvě. Hledá se spoluviník

  15:16aktualizováno  15:16
Uzbecká chůva, která v pondělí zavraždila svěřené čtyřleté dítě, se v minulosti údajně léčila kvůli schizofrenii. Kromě psychické poruchy ale pracují vyšetřovatelé i s variantou, že ji k hrůznému činu někdo navedl. Pátrají po neznámém muži, se kterým ji lidé z jejího okolí několikrát viděli.

Gjulčechra Bobokulovová u moskevského soudu (2. března 2016) | foto: Reuters

Osmatřicetiletá Gjulčechra Bobokulovová před soudem novinářům sdělila, že se cítí vinna a že ji při vraždě „řídil Alláh“, uvedla stanice BBC. Podle nepotvrzených zpráv prodělala v Uzbekistánu léčbu schizofrenie. Žalobce si myslí, že ženu někdo ke zločinu navedl. Policie zatím neúspěšně pátrá po neznámém muži, který se prý pohyboval v jejím okolí.

Fotogalerie

„Jsem posel Alláha,“ prohlásila ve středu Bobokulovová po příchodu do soudní síně, odkud si odnesla rozhodnutí o dvouměsíční vazbě. Podle očitých svědků působila uvolněně, stěžovala si na nedostatečnou stravu a občas zívala.

Podle vyšetřovatelů chůva, která je sama matkou tří dětí, v pondělí počkala, až rodiče odejdou z bytu, a dítě zabila. Následně byt zapálila a přesunula se ke stanici metra, kde se oblečená do hidžábu a s taškou v ruce chovala podezřele. Když ji policejní hlídka vyzvala k předložení dokladů, vyňala z tašky hlavu čtyřleté dívky a na zděšené přihlížející křičela, že je teroristka a že se vyhodí do povětří (více zde).

Příliš děsivé zprávy pro televizi

Zatímco hrůzné záběry vražedkyně, třímající v centru Moskvy dětskou hlavu, obletěly svět, hlavní ruské televizní kanály o události mlčely. „Diváci večerní zpravodajské relace viděli reportáž o následcích nedávného důlního neštěstí, migrační krizi v Evropě a oscarovém triumfu Leonarda DiCapria. Neviděli a neslyšeli však nic o strašlivé scéně, která se odehrála v ulicích metropole,“ uvedla britská stanice.

Zpravodajský server RBK citoval dva nejmenované zaměstnance státní televize, podle nichž dostala média „doporučení“, aby událost nevysílala, neboť by mohla vyvolat „etnické napětí“. Putinův mluvčí tvrzení popřel, zároveň však dodal, že rozhodnutí chápe, protože se jednalo o něco „příliš děsivého pro televizní obrazovky“.

Kritici však namítají, že v jiných případech televize o podobných událostech informuje, zvlášť když se týkají evropské migrační krize či občanské války na Ukrajině. „Vymyšlený ukřižovaný chlapec na Ukrajině vyvolal v ruských novinách větší rozruch než uťatá hlava dítěte uprostřed Moskvy,“ napsal na twitter hudebník Michail Ježov.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Britská premiérka Theresa Mayová hovořila v italské Florencii o vztazích mezi...
Po brexitu ještě dva roky na přechodné období, chce Mayová

Britská premiérka Theresa Mayová v pátek ve Florencii uvedla, že po odchodu Británie z Evropské unie v březnu 2019 by mělo existovat přechodné období, aby se...  celý článek

Kampaň před německými parlamentními volbami 2017
Německým politikům přišly dopisy s bílým práškem. Byla to jedlá soda

Několik vrcholných německých politiků dostalo krátce před nedělními parlamentními volbami výhružné dopisy s podezřelým bílým práškem. Nakonec se ukázal jako...  celý článek

Francouzská policie vykázala migranty žijící improvizovaně na ulicích v...
O azylu pro migranty nejdéle rozhodují Maďaři. Německo je nejrychlejší

Washingtonský institut Pew Research Center v podrobné analýze popsal, jak funguje přijímací procedura uprchlíků a migrantů, kteří v posledních letech přišli do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.