Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hlas Ameriky v Moskvě utichl. Je to spam, tvrdí Putinův propagandista

  17:07aktualizováno  17:07
Rusko zablokovalo poslední frekvenci, na níž v Moskvě a jejím okolí vysílala americká rozhlasová stanice Hlas Ameriky. Vedení americké stanice rozhodnutí označilo za útok proti svobodnému šíření informací.

Na vlnách Hlasu Ameriky si obyvatelé SSSR mohli poslechnout třeba i amerického prezidenta Ronalda Reagana. | foto: Profimedia.cz

Rozhodnutí o zastaveném vysílání oznámila ruská státní mediální společnost Rossija segodňa, která vysílací frekvence spravuje.

Hlas Ameriky

Rozhlasová stanice Hlas Ameriky, kterou financuje americká vláda, začala vysílat na území bývalého Sovětského svazu v roce 1947. Navzdory intenzivnímu rušení měla v tehdejším SSSR nemálo posluchačů. Rušičky nechal vypnout až v září 1986 sovětský komunistický reformátor Michail Gorbačov.

Jeffrey Shell, šéf dohlížecího sboru guvernérů Hlasu Ameriky, označil rozhodnutí ruských úřadů za nesprávné. "Moskva si zvolila špatnou cestu a omezila svobodu slova. Ruská média mají všechny možnosti vysílat do Spojených států. Přístup k americkým informacím by měli mít i ruští občané," uvedl Shell.

Šéfem agentury Rossija segodňa je Dmitrij Kiseljov, ultrakonzervativní obhájce kremelské politiky, který se po ruské okupaci Krymu ocitl na sankčním seznamu Evropské unie. V odpovědi na žádost Hlasu Ameriky o vysvětlení stručně uvedl, že Rusko s ní dál "nehodlá spolupracovat".

Nic originálního

Podle agentury RIA Novosti Kiseljov stanici považuje za "spam na našich frekvencích". "Se svobodou slova to nemá nic společného, protože na Hlasu Ameriky a Rádiu Svoboda se neříká nic originálního," dodal Kiseljov s odkazem na další stanici sponzorovanou Američany, která vysílá z Prahy.

Agentura ITAR-TASS s odvoláním na informace poslanců ruské Státní dumy napsala, že rozhodnutí zastavit šíření signálu není politické povahy. O jeho důvodech se nezmínila.

Podle jednoho z vůdců ruské opozice Borise Němcova je krok úřadů "projevem obecného trendu totální cenzury a centralizované propagandy". Další ruský opozičník Alexandr Podrabinek považuje blokádu vysílání za útok proti občanské společnosti.

Vedení Hlasu Ameriky oznámilo, že moskevští posluchači budou mít možnost poslouchat vysílání v ruštině a angličtině na internetu a přes signál šířený satelitem.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Londýňané během evakuace z domů s nebezpečně hořlavým obložením (23. 6. 2017)
Londýňané jsou evakuováni ze stovek bytů. Nejsou bezpečné, zjistily úřady

Britské úřady v pátek zahájily preventivní evakuaci tisíců lidí z pěti výškových domů na severu Londýna, u nichž bylo zjištěno stejné hořlavé obložení jako u...  celý článek

Rusko-čínské námořní cvičení v roce 2016
Čínské bojové lodě plují do Baltského moře na společné manévry s Ruskem

Trojice čínských bojových lodí včetně jednoho z nejmodernějších torpédoborců je na cestě do Baltského moře. Zapojí se tam v červenci do společných...  celý článek

Jedna z obětí princezen ze Spojených arabských emirátů u soudu v Bruselu (11....
Princezny z Emirátů ponižovaly v Belgii služky, nutily je jíst zbytky

K podmíněnému trestu vězení na 15 měsíců odsoudil belgický soud osm princezen ze Spojených arabských emirátů, které během pobytu v zemi ponižovaly své...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.