Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruské úřady zablokovaly přístup na weby, které kritizovaly Putinův režim

  22:10aktualizováno  22:10
Ruské úřady bez soudního příkazu znemožnily přístup na několik internetových stránek kritizujících režim prezidenta Vladimira Putina. Informoval o tom výbor Roskomnadzor, který je pověřen dohledem nad ruskými médii a který o odříznutí zmíněných serverů rozhodl na pokyn ruské generální prokuratury.

Pro okruh politických spojenců Putina by byly případné sankce velkým problémem. | foto: Reuters

Jde o internetové stránky grani.ru, ej.ru a rovněž kasparov.ru, které provozuje známý Putinův kritik, politik a šachový velmistr Garri Kasparov. Podle Roskomnadzoru důvodem zanesení těchto webů do "registru zakázaných informací" je to, že zveřejňovaly výzvy "k protiprávní činnosti a k účasti na nepovolených masových akcích".

Do registru Roskomnadzor zařadil i internetové vydání časopisu Ježedněvnyj žurnal a stránku známého blogera a opozičníka Alexeje Navalného navalny.livejournal.com. Provoz stránky prý porušuje soudní rozhodnutí, které se týká "opatření vůči trestně stíhanému občanovi".

Podle uživatelů internetu však někteří poskytovatelé "iniciativně" začali blokovat i web nezávislé rozhlasové stanice Echo Moskvy, na němž se objevují materiály z Navalného stránek.

Dozorující výbor k blokování protirežimních serverů přistoupil bez vyčkání soudního rozhodnutí na základě změn v informačním zákoně, které to umožňují. Zákon v novém znění vstoupil v platnost 1. února.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.