Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruské opoziční novinářce hrozilo za článek o automobilce odebrání dětí

  11:34aktualizováno  11:34
Ruská žurnalistka Galina Dmitrijevová napsala kritický článek o úpadku největší ruské automobilky AvtoVAZ. Úřady ji vzápětí kvůli údajně nehygienickým podmínkám v bytě odebraly šestiletou dceru a tříletého syna. Po rozruchu děti opět vrátily.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Článek "Strategie katastrofy", ve kterém aktivistka Revoluční dělnické strany Galina Dmitrijevová předpověděla "nevyhnutelný" krach togliattské automobilky do čtyř let, vyšel v místních novinách minulou neděli.

O UMLČOVÁNÍ lidí

"V Rusku nabírá obrátky praxe umlčování kritických občanů tím, že je připraví o děti," napsal server NEWSru.com.

Čtenáři se mohli dočíst, že fabriku po bankrotu prý čeká rozprodej na dražbách a z téměř 100 tisíc dělníků si v nejlepším případě jen pětina udrží místo při montáži vozů spoluvlastníka závodu, francouzského koncernu Renault. Současně autorka vyzvala k protestům, které by továrnu ještě mohly zachránit.

O dva dny později podle serveru NEWSru.com u dveří Dmitrijevové zazvonili policisté, kteří novinářce oznámili, že jí odebírají tříletého Nikitu a šestiletou Sašu, protože žijí v nehygienických podmínkách. Novinářčin přítel však prý od strážců zákona zaslechl radu, že není radno nadávat na automobilku.

Děti dostala novinářka zpět za 24 hodin

Shánět potomky mohla novinářka až po "preventivním pohovoru" na policejní stanici. Vzápětí se obrátila na prokuraturu, která však odmítla přijmout stížnost na policisty, že ji protiprávně zadržovali bez vznesení obvinění a sepsání protokolu. Úřadovna prý už měla po úředních hodinách.

O 24 hodin později však úřady dcerku a synka novinářce vrátily. Do péče dětského domova a dětské nemocnice je prý svěřily poté, co byly telefonicky vyrozuměny, že matka byla zatčena. Děti se podle novinářky už uklidnily, ale "když dcera slyší ťukání na dveře, prosí neotevírat, protože se bojí, že ji sebere policie".

Příčinu potíží vidí sama novinářka v tom, že její předchozí příspěvky vycházely v nákladu nejvýše tří tisíc výtisků, zatímco článek o automobilce se objevil v novinách o více než stotisícovém nákladu, které čtou hlavně dělníci z továrny AvtoVAZ.

Odebírání dětí je způsob umlčování nespokojenců

Ruský server NEWSru.com napsal, že zdaleka nejde o ojedinělý případ. "V Rusku nabírá obrátky praxe umlčování kritických občanů tím, že je připraví o děti," napsal portál o případu z Togliatti.

Před pár měsíci rozhlasová stanice Echo Moskvy zase informovala o případu z Nižného Novgorodu, kde úřady "kvůli chudobě" odebraly tři malé děti rodině, jejíž otec na demonstracích řečnil o bídě a propouštění v nižněgorodské automobilce.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nejméně šest obětí si vyžádaly požáry v Portugalsku, kde platí stav veřejné...
Portugalsko a Španělsko sužují lesní požáry, zemřelo přes třicet lidí

Nejméně 39 osob zemřelo během požárů, které se v neděli rozhořely v hustě zalesněných oblastech Portugalska a Španělska. Portugalské úřady oznámily 35 mrtvých,...  celý článek

Lídr SPÖ Christian Kern během předvolební kampaně.
Sociální demokraté poskočili v rakouských volbách na druhé místo

Sociální demokraté kancléře Christiana Kerna skončili v nedělních předčasných parlamentních volbách v Rakousku na druhém a nikoliv až na třetím, jak se zdálo z...  celý článek

Americkému vojákovi Bowe Bergdahlovi hrozí za dezerci v Afghánistánu doživotí...
Pět let v zajetí Talibanu. Dezertoval jsem, přiznal americký voják

Americký voják Bowe Bergdahl se u vojenského soudu přiznal, že během svého nasazení v Afghánistánu dezertoval a ohrozil bezpečnost své jednotky. Informovala o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.