Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moderátorka Putinovy televize v přímém přenosu dala výpověď

  10:52aktualizováno  10:52
Americká moderátorka Liz Wahlová odešla z televize Russia Today financované Ruskem na protest proti politice Kremlu na Ukrajině. Řekla, že z "etických a morálních" důvodů nemůže dále pracovat pro stanici, jež brání akce ruského prezidenta Vladimira Putina. Je to druhá moderátorka této stanice, která tento týden odsoudila ruský zásah na Krymu.

Americká moderátorka televizní stanice Russia Today Liz Wahlová | foto: YouTube

"Nemohu být součástí stanice financované ruskou vládou, která ospravedlňuje Putinovy akce. Jsem hrdá na to, že jsem Američanka, a věřím, že je třeba šířit pravdu. Proto dávám výpověď," řekla Liz Wahlová.

Divákům prozradila i něco ze svého soukromí. "Mí prarodiče sem (do USA) přijeli v době revoluce v Maďarsku proto, aby unikli sovětským jednotkám. Měla jsem velké štěstí, že jsem mohla vyrůstat v USA," řekla. Je prý dcerou veterána a jejím partnerem je lékař pracující na vojenské základně, "kde je svědkem toho, jak lidé trpí pro tuto zem" (myšleno pro Ameriku).

Stanice Russia Today (RT), která vysílá do stovky zemí, její krok komentovala takto: "Jestliže novinář nesouhlasí s pozicí organizace, pro niž pracuje, má se podle běžného postupu obrátit na editora, a pokud problémy nelze vyřešit, má odejít jako profesionál. Dělá-li někdo ze svého osobního rozhodnutí show, není to nic jiného, než upozorňování na vlastní osobu."

Wahlová však později řekla americké stanici CNN, že "nic nemůže být vzdálenějšího pravdě, než tvrzení, že chtěla svým krokem získat něco pro sebe". Váhala prý z obav před následky, ale nakonec se rozhodla, protože věří, že je třeba odhalit "propagandistickou povahu RT při krytí ukrajinské krize".

Liz Wahlová je druhou pracovnicí Russia Today, která se vzepřela politice stanice. Před ní ruský postup na Ukrajině kritizovala Abby Martinová, když v živém vysílání prohlásila, že nebude obhajovat vojenskou agresi proti Ukrajině jen proto, že pracuje pro RT (na její vystoupení v televizi se podívejte zde).

K případu Martinové televize sdělila, že se moderátorka stala obětí "americké propagandy", nicméně televize s ní prý stále počítá. "Respektujeme její názor a názory všech našich novinářů a moderátorů. Martinová upozornila, že nemá hluboké znalosti o skutečné situaci na Krymu. Proto ji na Krym vyšleme, aby v epicentru událostí dostala příležitost vytvořit si vlastní názor," dodala televize. Martinová však na Twitteru svůj odjezd na Krym vyloučila.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vladimir Putin během tradičního poselství v Kremlu (1. prosince 2016)
Kreml oslaví sté výročí bolševické revoluce rozsáhlou amnestií

V Rusku bude vyhlášena nová velká amnestie, kterou Kreml chystá k listopadovému stému výročí bolševické revoluce. Napsal to ruský zpravodajský server Znak a...  celý článek

Chilesaurus, replika kostry dinosaura z roku 2015
Záhada „Frankensteina“ rozluštěna. Dinosaurovi našli místo v rodokmenu

Chilesaurus neboli „Frankenstein“ po dvou letech konečně našel své místo v rodokmenu dinosaurů. Takový je závěr studie britských vědců, kteří neobvykle...  celý článek

Pauline Hansonová přišla do parlamentu v muslimském oblečení ve snaze prosadit...
Australská politička přišla do parlamentu v burce, sklidila kritiku

Australská senátorka Pauline Hansonová vyvolala pozdvižení, když ve čtvrtek přišla do parlamentu oblečená do černé burky. Vůdkyně protiimigrační strany Jeden...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.