Mžyková uvedla, že obrazy českých malířů a jejich francouzských přátel hledala v předních francouzských muzeích. Další pocházejí ze sbírek v Německu či Spojených státech, kam si díla z Paříže odváželi počátkem minulého století bohatí sběratelé.
"Výstava a publikace by měly přispět k návratu zájmu o akademické umění 19. století, které ztratilo příznivce mezi kunsthistoriky ve 20. letech minulého století, kdy nastoupila vlna moderního umění," řekla.
O vzrůstajícím zájmu o tuto kapitolu světových dějin umění podle ní svědčí i fakt, že podobnou výstavu loni uspořádaly i americké galerie.
V New Yorku by měla o středoevropském umění konce 19. století pojednávat výstava připravovaná na rok 2003, na které Mžyková spolupracuje. Při této příležitosti by také mohla vzniknout anglická verze publikace, na jejíž překlad a distribuci do zahraničí nemá Galerie Rudolfinum kapacity.