Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prima schválně řadí reklamu do tichých míst pořadů, tvrdí vysílací rada

  15:07aktualizováno  15:07
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání kontrolovala hlasitost televizních reklam. Konkrétně monitorovala Televizi Barrandov, Novu, Primu a ČT2. Ze závěru vyplynulo, že televize Prima záměrně vkládá reklamu do tichých míst pořadů. Televize Prima označila tvrzení rady za nepravdivé.

Logo TV Prima | foto: TV Prima

„Na základě výstupů aktuálního měření hlasitosti bylo jednoznačně vyhodnoceno, že provozovatel FTV Prima záměrně vkládá reklamu do tichých míst tak, aby byla oproti přerušovaným pořadům hlasitější. Stejné závěry byly přitom zjištěny taktéž v rámci předchozích monitoringů,“ uvedl v tiskové zprávě Ivan Krejčí, předseda rady.

Konkrétně byl při aktuálním měření na Primě zaznamenán rozdíl mezi hlasitostí pořadu a hlasitostí reklamy 4,4 LU (Loudness unit - jednotka hlasitost). V předchozích případech to bylo dokonce o 9 LU. „To představuje skutečně výrazně hlasitější, a tím pádem velmi rušivou, reklamu,“ napsal Krejčí.

„S tvrzením, že FTV Prima účelově zařazuje reklamní sdělení do tichých pasáží pořadů, nesouhlasíme a považujeme je za nepravdivé a nepodložené, Uvedla mluvčí televize Marie Fianová. Podle ní televize z reakcí diváků ví, že jim hlasitá reklama vadí, a nemá na ní proto žádný zájem.

Hlasitost reklam a vysílaných pořadů v FTV Prima podle mluvčí reguluje speciální technické zařízení aby vyhovovalo českým i evropským normám. Prima také zvukovou hladinu sama kontroluje.

 „Legislativa však mimo jiné ukládá, aby vysílatelé respektovali celistvost pořadu, tedy například aby nerušili dramatické, a tudíž pravděpodobně častěji hlasitější scény. Může se proto stát, že zvuková úroveň není vyrovnaná a reklamní sdělení tak subjektivně může působit hlasitěji než předcházející a následné vysílání.“ uvedla  Fianová.

 Ostatní monitorované televize podle rady podobné praktiky nepoužívají. „V případě ostatních monitorovaných provozovatelů byly naopak zaznamenány rozdíly, které jsou z pohledu diváka prakticky nerozpoznatelné,“ uvedla rada.

Ta tvrdí, že nemá žádnou možnost proti Primě zasáhnout, protože televize neporušila žádný zákon. Na situaci proto pouze upozornila ministerstvo kultury.

„Je nezbytné připomenout, že novela zákona nezajišťuje totožnou hladinu hlasitosti obchodních sdělení a okolního vysílání, jak je mnohdy veřejností nesprávně interpretováno. Znění zákona pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení jako takových, nikoli na hlasitost pořadů, které jsou přerušovány.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.