Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Fanda není poslední kanál Novy, připravujeme další, vzkazuje Andruško

  7:00aktualizováno  7:00
Ředitel největší tuzemské soukromé televize Nova Jan Andruško prožíval v úterý významný den. Představil novinářům v pořadí pátý kanál s názvem Fanda. V rozhovoru pro iDNES.cz řekl, že investice do něj se pohybuje v řádech stamilionů. Potvrdil také, že Nova má ve finální podobě rozpracovaný mimo jiné kanál cílený na rodiny s dětmi.

Generální ředitel TV Nova Jan Andruško | foto:  David Neff, MAFRA

Proč Nova potřebuje pátý kanál?
Skupina Nova dlouhodobě rozvíjí multikanálovou strategii. V dnešní době, kdy proběhla digitalizace a technologický rozvoj jde nezadržitelným způsobem dopředu, dochází k nezanedbatelné fragmentaci trhu. A naší odpovědí na ni je rozšiřování počtu kanálů tak, abychom byli schopni divákům, kteří hledají alternativu, nabídnout v rámci skupiny něco dalšího. Tuto strategii budujeme už delší dobu, mužsky zaměřený kanál Fanda byl jednou z alternativ.

Takže máte rozpracovány i další nové kanály?
Ano, máme připraveny další projekty, a to v poměrně dost finálních podobách. Jejich spuštění je pak otázkou vyhodnocení připravenosti trhu. U volně dostupných kanálů musíte přemýšlet nad tím, jak vypadá reklamní trh, jakou má kapacitu a kde je potenciál pro novou stanici, protože těch může být jen nějaký omezený počet. Pak je tu samozřejmě ještě segment placených kanálů, kterých může být v dnešní době samozřejmě daleko více.

Kolik novinek máte rozpracovaných a kdy představíte další, v pořadí šestý kanál?
Nechci teď spekulovat, kolik kanálů trh snese. My situaci na trhu veřejně nekomentujeme nad rámec toho, co uvádí CME jako veřejně obchodovatelná společnost. Takže až ta chvíle nadejde, určitě se o tom všichni včas dozvědí.

A přijde ta správná doba do roka, pěti let či později?
Pátý kanál jsme připravovali a avizovali poměrně dlouhou dobu, takže bych se nerad u dalšího kanálu dostal do podobné smyčky. Osobně bych si přál, aby to bylo poměrně brzo.

Nyní máte novinku pro muže, znamená to, že v budoucnu se dočkáme kanálu pro ženy, pro děti či pro další skupinu obyvatel?
Je tam spousta možností. Nabízí se například děti, ženy nebo rodinný kanál. Je toho víc a bude záležet na konkrétní situaci na trhu.

Nakolik při takovém uvažování hraje roli to, že konkurenční FTV Prima přidala během posledních pár let dva kanály a pracuje se také na veřejnoprávní dětské ČT3?
Takto to nebereme. Do jisté míry se samozřejmě díváme, co dělá konkurence, ale my máme připravenou dlouhodobou strategii, takže mozaiku si skládáme sami podle toho, jakou vidíme potřebu na straně našich diváků a na straně našich inzerentů. Protože pokud bychom se rozhodovali jen podle konkurence, tak bychom asi Fandu nepostavili částečně proti Prima Cool, ale asi bychom se rozhodli dát tam ještě nějaký další kanál.

Nova představila Fandu

Kanál je bezplatný, mohou ho sledovat ale jen ti, kteří mají kabel, satelit nebo televizi některého z operátorů.

Jak dlouho jste nový kanál Fanda připravovali?
Koncept se připravoval zhruba rok, ale Fanda mohl být hotový daleko dřív. Ale bylo to o čekání na rozhodnutí, kdy bude na trhu vhodná doba pro spuštění takového kanálu.

Spouštíte jej v sobotu odpoledne. Proč jste si vybrali právě tento termín? Je to kvůli boxerskému zápasu mezi Davidem Hayem a Dereckem Chisorou?
Samozřejmě jsme hledali na den, kdy se kanál spouští, nějakou významnou událost, která přiláká diváky a koresponduje se zaměřením kanálu. A ten velký boxerský souboj si přirozeně bude chtít naladit hodně diváků. Skvělý tahák bude i film Kajínek a znám také hodně mužů, kteří se zaměřují na válečné filmy, takže doufám, že tutovkou bude v 16:00 i film Rudý baron.

Na kolik Novu spuštění Fandy přišlo?
To je ryze interní záležitost a já se musím omluvit, protože na tuto otázku neodpovím. Budu rád, když svá čísla zveřejní průhledně a jednoznačně jednou ČT, ale od nás jako od soukromého subjektu to jen tak neuslyšíte.

Česká televize hovoří u nového dětského kanálu o investici až 232,6 milionu korun. Pohybuje se i Nova u Fandy ve stamilionech?
Ano, jedná se určitě o investici v řádech stamilionů.

Jan Andruško

Generálním ředitelem TV Nova je od ledna 2011. Předtím s držitelem její licence spolupracoval pět let jako externí právní poradce. "Podílel se na všech významných projektech ve skupině TV Nova včetně její restrukturalizace, procesu digitalizace, přípravy a implementace obchodní politiky," stojí na webu Novy. Andruško ve funkci vystřídal Petra Dvořáka, který se stal loni v říjnu ředitelem veřejnoprávní České televize.

Na jakou věkovou skupinu mužů Fandu cílíte?
Byl bych rád, kdyby se líbil co nejvíce divákům napříč všemi cílovými skupinami, a myslím, že si tam svůj program najde i celá řada žen. Těm mohou vyhovovat třeba kriminálky. Moje manželka přivítá určitě novou řadu seriálu Prison Break, která tam určitě bude. Řemeslo programování ale velí tak, že Fanda je zaměřen primárně na cílovou skupinu mužů od 25 do 45 let.

Jaké sledovanosti byste chtěli dosáhnout v cílové skupině?
Svoje cíle určitě máme, ale to je interní věc, takže bych to nechtěl specifikovat.

Dobře, zeptám se jinak. Hlavní konkurencí Fandy bude Prima Cool, ta se v dubnu chlubila tím, že ji sledovalo více než 4,5 procenta všech lidí starších 15 let, kteří měli puštěnou televizi. Myslíte si, že si na takové číslo můžete také sáhnout?
Kanál v sobotu spouštíme, takže počítáme s tím, že sledovanost bude mít určitý náběh, nerad bych tedy nyní předbíhal.

Fanda je bezplatný, bude tomu tak i v budoucnu?
Strategie placených kanálů je odlišná a my se u Fandy rozhodli, že bude ve stávajícím portfoliu bezplatných kanálů. Myslím si, že v budoucnu mezi nimi zůstane, protože jinak by musely nastat změny v obsahu. Placený obsah je exkluzivnější.

Licenci Novy drží společnost CET 21, ta patří CME, hodnota jejích akcií rekordně padala, skutečně je teď nejlepší čas na to rozšiřovat portfolio aktivit?
Je potřeba vidět, že skupina Nova je jasným lídrem trhu, je nejúspěšnější mediální televizní skupina. Dle mého názoru také jedna z nejprofitabilnějších mediálních společností v celém regionu. Takže dostatečnou ekonomickou sílu na to určitě máme. A to, kdy kanál spustíme, jsme poměrně dlouho zvažovali, tak bych byl rád, kdyby všichni věřili, že jsme s ním přišli ve správnou chvíli.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Pirátů Ivan Bartoš  odevzdal svůj hlas ve volbách do Poslanecké...
Volili už Fiala i Bartoš. Člen komise v Pardubicích se musel převléci

Češi po čtyřech letech vybírají poslance. Zájem je podle mnoha volebních komisařů vyšší než před čtyřmi lety. Hlasovací lístek už odevzdala i řada předsedů...  celý článek

AYANA Resort and Spa, Bali
Češi na Bali marně čekali na volební průkazy, zatoulaly se neznámo kde

Sněmovních voleb se účastní i tisíce Čechů v zahraničí. Minimálně čtyři z nich, kteří přechodně žijí na Bali, ale nakonec nebudou moci hlasovat. Jejich...  celý článek

Na otevření krajského úřadu v Jihlavě čekalo 20. října s žádostí o dotaci na...
Internetu nevěřili, na kotlíkové dotace stálo v Jihlavě frontu 300 lidí

Ačkoli mohli poslat žádost třeba e-mailem, čekalo ráno na otevření krajského úřadu v Jihlavě asi 300 lidí. Přišli se ucházet o „kotlíkové dotace“, někteří před...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.