Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhlasáci se přou o videa na svém webu

  21:26aktualizováno  21:26
Mají být na webu veřejnoprávního rozhlasu videa? O to se už několik měsíců pře management Českého rozhlasu s radou. Šéf marketingu i šéfredaktor on-line oddělení ČRo o tento obsah stojí, radní to ale odmítají. Rozhlas není televize, namítají.
Patří rozhlasákům do ruky kamera? Odborníci se neshodli. (Ilustrační foto)

Patří rozhlasákům do ruky kamera? Odborníci se neshodli. (Ilustrační foto) | foto: Archiv MAFAMF DNES

Na přetahovanou mezi vedením a radou poukázaly okolnosti, které provázely ukončení populárního projektu gorilí show Odhalení. Podle jeho šéfa Miroslava Bobka už nešlo dál pokračovat, cítil, že o takový obsah v rozhlase není moc zájem.
 
Na druhou stranu Bobek jako šéfredaktor on-line oddělení patří mezi největší zastánce multimediálního obsahu na rozhlasovém webu, tedy i videí. Míní, že pokud si chce Český rozhlas uchovat tvář moderního média, nesmí se zastavit na místě. Na rozdíl od rozhlasových radních, kteří takovému obsahu moc nefandí.
 
"Nová média umožňují poskytovat rozhlasový obsah i jiným způsobem než přes tu tradiční krabičku, kterou máte v autě nebo kuchyni. Multimédia ho umožňují dál mnohonásobně zhodnocovat. A také nabízejí možnost přilákat k rozhlasu nové posluchače, kteří si pořady najdou v archivu na internetu," tvrdí Miroslav Bobek.
 
Stejný postoj má i ředitel marketingu ČRo René Zavoral. Chce se držet trendu, který je v evropských veřejnoprávních rádiích běžný. "Rozhlas nemůže rezignovat na multimediální projekty. Naopak, takové projekty musí podporovat, tyto projekty pak rádiu dodávají další dimenzi a další obsah." Zavoral i Bobek si od toho navíc slibují přísun nových posluchačů. 
 

Patří redaktorovi ČRo do ruky kamera?


Radní ČRo multimediální obsah na stránkách rozhlas.cz zcela nevylučují, ale dávají si podmínku. Video příspěvek musí mít svůj účel. "Nechceme, aby například na tiskovou konferenci chodili redaktor s mikrofonem, fotograf a ještě kameraman. Jsme rozhlasová rada, ne televizní," řekla iDNES.cz místopředsedkyně Rady ČRo Dana Jaklová.
 
S tímto postojem souhlasí Daniel Dočekal z odborného serveru Pooh.cz. Veřejnoprávní rádio má podle něj vynikat v audiozpravodajství, pro které bylo zřízen. "Natáčet zábavná videa mu nepřísluší," míní.
 
Dana Jaklová navíc tvrdí, že se radní shodli s ředitelkou zpravodajství ČRo Hanou Hikelovou a šéfredaktorem zpravodajsko-publicistické stanice ČRo 1-Radiožurnál Alexandrem Píchou. Ti si na rozdíl od Miroslava Bobka z on-line redakce nemyslí, že je nutné mít na stránkách Radiožurnálu nebo Radia Česko video obsah. 
 

Video jen jako doplněk


"V některých situacích si to dovedu představit, především, když se náš redaktor nachomýtne k nějaké zajímavé události. Natočí to mobilem a my to pak na internet přidáme ke zprávě, kterou vysíláme v rádiu," nastínila Hana Hikelová.
 
S námětem do diskuze přišel i Jan Potůček, šéfredaktor dalšího specializovaného serveru Digizone.cz. Souhlasí s Danou Jaklovou, ale ptá se: "Proč nevyužít archivní videa nebo videoobsah od agentur jako doplněk internetového zpravodajství?"
 
Potůčkovu vizi sdílí i Daniel Kafka ze společnosti První multimediální. "Nemyslím, že ´televizní vysílání po internetu´ by mělo být hlavní náplní činnosti ČRo, spíš doplněk jeho webu," řekl Kafka iDNES.cz.
 
Miroslav Bobek ale trvá na svém, bez videí si zpravodajství Českého rozhlasu představit neumí. "Bylo by velmi záslužné mít zpravodajství ČRo zpracované tak, aby se bylo uživatelsky vstřícné a atraktivní."

Oficiální stanovisko ČRo k článku.

Vzhledem k nepřesnostem, které se v uvedeném článku objevily, považujeme za nutné uvést následující: v managementu Českého rozhlasu neexistuje žádný rozpor ve věci multimediálních projektů. Vedení ČRo považuje multimediální projekty za nutnou součást aktivit Českého rozhlasu. Má-li být ČRo moderním veřejnoprávním médiem 21. století a chce-li postupovat obdobně jako evropská veřejnoprávní rádia, pak nemůže na takové projekty rezignovat. Multimediální projekty však nelze zaměňovat s televizním vysíláním na webu, to je zcela jiná záležitost.

René Zavoral, ředitel marketingu a PR.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman vystoupil na Žofínském fóru (22. června 2017)
Zemanův zdravotní stav je velmi dobrý, trápí ho jen neuropatie, uvedl Hrad

Zdravotní stav prezidenta Miloše Zemana je podle komplexního vyšetření ze závěru července velmi dobrý, uvedla v tiskové zprávě Správa Pražského hradu....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Moravy vedro, v Čechách bouřky, varují meteorologové. Víkend proprší

Závěr týdne bude deštivý, v pátek večer přijdou do Čech bouřky a nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně...  celý článek

Karel Srp z Jazzové sekce a spisovatelka Lenka Procházková na tiskové...
Dva a půl milionu lidí jsou kádrováni, jestli jsou košer, řekl Srp

Senátoři nechtějí kohokoli z levice, já nechci senátory, kteří hajlují pro kohokoli, reagoval dlouholetý šéf Jazzové sekce Karel Srp na to, že ho senátoři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.