Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rozhlas podá trestní oznámení kvůli rekonstrukci historické budovy v Praze

  17:09aktualizováno  17:09
Rada Českého rozhlasu vyzvala jeho generálního ředitele Richarda Medka k podání trestního oznámení na neznámého pachatele kvůli zakázce na rekonstrukci historické budovy v Praze na Vinohradské ulici. Na pochybení ukázaly tři nezávislé audity.

Rekonstrukce rozhlasu stála křeslo generálního ředitele Václava Kasíka | foto: Michal KrumphanzlČTK

Místopředseda rady Ladislav Jíša na dnešním zasedání kontrolního orgánu ČRo například poukázal na nesrovnalosti v dokumentech o výběrovém řízení na dodavatele prací. To podle ČT 24 mohlo vést ke špatnému vyčíslení jejich cen a následně se podepsalo na sporech mezi vedením Českého rozhlasu a stavaři.

Podle plánu měl veřejnoprávní rozhlas za rekonstrukci historické budovy vydat půl miliardy korun. Postupem času ale částka narostla až k sedmi stům milionům. Tři nezávislé audity poukázaly na zbytečné plýtvání penězi.

"Ano, to je pravda," řekla iDNES.cz mluvčí Rady Českého rozhlasu Dana Jaklová. - čtěte Rekonstrukce rozhlasu byla černá díra, mohlo se ušetřit až 150 milionů

"Auditní zprávy podle ČTK poukázaly na řadu pochybení zadavatele v dosavadním průběhu realizace veřejné zakázky spolu s podezřením, že závažností a rozsahem těchto pochybení došlo k poškození zakázky ve výši její nákladovosti a tím i porušení zákonné povinnosti účelně a hospodárně využívat finanční prostředky a majetek ČRo," uvedla rada v usnesení.

Práce na dokončení rekonstrukce budovy se v současnosti téměř zastavily kvůli sporným nárokům stavební firmy na uznání více nákladů. Sporná částka se pohybuje kolem 70 milionů korun.

V jednom auditu prezentovaném v závěru loňského roku například stojí, že řemeslníci práci předražili až trojnásobně. Někdy si doslova dělali, co chtěli, uvedli auditoři. Vedení rozhlasu doporučili vyplatit místo požadovaných 150 milionů pouze 55 navíc.

Radní na podzim naznačili, že za hlavního viníka považují bývalého ředitele rozhlasu Václava Kasíka a exředitele ekonomického odboru Zdeňka Vodsloně. Ti s tím zásadně nesouhlasí. Kasík uvedl, že k 22. červnu, kdy z rozhlasu odešel, stavaři vyfakturovali 417 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

AYANA Resort and Spa, Bali
Češi na Bali marně čekali na volební průkazy, zatoulaly se neznámo kde

Sněmovních voleb se účastní i tisíce Čechů v zahraničí. Minimálně čtyři z nich, kteří přechodně žijí na Bali, ale nakonec nebudou moci hlasovat. Jejich...  celý článek

U brněnské hvězdárny spadl podivný objekt.
Chci je oškubat, přiznává youtuber. Na dotaz o UFO radnice musí odepsat

Provokující český youtuber s přezdívkou MikeJePan zasypal radnice měst nejen v Libereckém kraji dotazy na výskyt UFO. Smyslem jeho aktivity ale není dozvědět...  celý článek

Ilustrační snímek
Ochránci zvířat pátrají po losovi, od D46 mohl vyrazit k Přerovu či Zlínu

Nevšední pohled se může v těchto dnech naskytnout lidem na střední Moravě, spatřit by zde totiž mohli losa evropského. Ochránci zvířat proto prosí veřejnost o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.