Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Provize šly přes zahraničí i k Dvořákovi, říká účetní z Rittigovy kauzy

  0:29aktualizováno  0:29
Někdejší účetní lobbisty Ivo Rittiga Jaroslav Kubiska ve své výpovědi na policii v kauze Oleo Chemical přinesl svědectví i o bývalém šéfovi pražského Dopravního podniku Martinu Dvořákovi. Detektivům z protimafiánského útvaru totiž při popisování účetních operací zmínil také zahraniční firmu Mavex. Ta podle něj patří Dvořákovi.

Bývalý ředitel pražského Dopravního podniku Martin Dvořák | foto: Robert RambousekMF DNES

Mavex přitom spoluvlastnil dvě firmy, které měly zakázky od Dopravního podniku.

„Účetní dále zadávala příkazy k platbám týkajícím se rozdělení údajných provizí ze společnosti Cokeville na účty Ivo Rittiga a společnosti Mavex (společnost Martina Dvořáka) a Washington Intertrade Inc.,“ popisují policisté v usnesení o zahájení trestního stíhání Rittiga a dalších devíti lidí, co jim prozradil Kubiska. On sám je v kauze obviněn. 

Dvořák to odmítá. „Dá se snadno dokladovat, že nemám a ani jsem nikdy neměl žádnou zahraniční firmu. Je to bohapustý nesmysl,“ reagoval. 

„Těžko mohu za tou firmou stát, to si myslím, že se brzy prokáže. Já si myslím, že reální majitelé této společnosti to budou prokazovat,“ předpovídá Dvořák.

Informaci, že za Mavexem stojí sám Dvořák, však získal i Nadační fond proti korupci, když se před třemi lety zabýval jeho majetkovými poměry. „Tuto informaci jsme dostali, ale nepodařilo se to prokázat, což neznamená, že to není pravda,“ uvedl šéf fondu Petr Soukenka.

Dvořák: „Všechny zakázky jsou standardní“

Dvořák navíc tvrdí, že všechny pochybnosti jsou rozptýleny. "Dneska už jsou audity, které ukazují, že všechny zakázky Dopravního podniku, o kterých se tvrdilo, že jsou zločinné, jsou standardní. Bez jakýchkoliv problémů a za efektivní levné peníze," říká Dvořák.

Jenže na zakázce na provoz obrazovek v metru – tu zajišťuje pro Dopravní podnik firma Bitmedia, již spoluvlastnil Mavex – zrovna městská firma nevydělává.

Podle mluvčího Dopravního podniku Jiřího Štábla platí dopravce za provoz projektorů zhruba 11 milionů korun ročně a k tomu ještě další peníze za údržbu a opravy. Příjem z reklamy z obrazovek přitom pro Dopravní podnik třeba loni činil zhruba čtyři a půl milionu korun.

Dvořák však říká, že zakázka je daleko výhodnější než ta, kterou měl dopravce uzavřenou před jeho nástupem do funkce.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman se 12. září v Praze zúčastnil jednání tripartity. Na...
Babiš dostane šanci sestavit vládu. Zeman by byl proti jeho vydání policii

Prezident Miloš Zeman počítá s tím, že šéfa hnutí ANO Andreje Babiše jmenuje premiérem. „Není to populista, je to pragmatik,“ uvedl Zeman v rozhovoru pro Blesk...  celý článek

Karel Schwarzenberg a Jiří Pospíšil v pražském štábu TOP 09. (21. října 2017)
Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. Objevují se hlasy, že by ji měl vést

Europoslanec a bývalý ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. O možné kandidatuře do vedení strany je ale podle něj předčasné mluvit....  celý článek

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
VIDEA TÝDNE: Rekordní Tatra, dojemné loučení a orgie na dovolené

Bezesporu nejsledovanějším videem tohoto týdne na portálu iDNES.cz byl pokus nákladní Tatry o zdolání rekordu v překonání nejvyšší překážky na světě. Čtenáře...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.