Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rittig žádá omluvu. Odmítá, že si najímal lidi na špinavou práci

  15:57aktualizováno  15:57
Pražský městský soud ve čtvrtek začal řešit žalobu lobbisty Ivo Rittiga. Tomu se nelíbí článek, který vyšel na serveru iHNned.cz. Vadí mu, že ho spojuje s údajnými nálezy milionů korun a kilogramů zlata při loňské razii policie. Odmítá také tvrzení, že pro něj pracoval Václav Ryba jako člověk pro špinavou práci.

Ivo Rittig | foto:  Michal Šula, MAFRA

Sám Rittig k soudu nepřišel. Zastupoval ho Vladislav Jirka, který přečetl žalobu. Vysvětlil, že jak spojení s miliony a zlatem, tak nařčení, že měl člověka na černou nebo špinavou práci, Rittig považuje za zásah do osobnostních práv. Požaduje omluvu a sto tisíc korun jako nemajetkovou újmu.

Jirka zmíněnému článku na zpravodajském webu vytýkal i selektivní přístup. Přestože se zásah policie, po kterém padla Nečasova vláda, týkal více lidí, text zmiňuje především Rittigovi a Rybovi.

Zástupce serveru Pavel Ondra žalobu odmítá. Tvrdí, že autor vycházel z rozhodnutí soudu o domovních podmínkách, z tvrzení policie a vše si ještě ověřoval. „Kdo se soudí o čest a čest nemá, nemůže o ni přijít,“ namítal také Ondra s tím, že si je vědom, že soud nemá tento argument rád.

Soudce nakonec čtvrteční líčení odročil na září. Varoval žalovanou stranu, že zatím nedokázala prokázat pravdivost tvrzení článku, a dal ji týdenní lhůtu.

Rittig se nesoudí poprvé, uspěl u Zaorálka

Ivo Rittig se nesoudí o omluvu a odškodnění poprvé. Zatím nepravomocně uspěl ve sporu s nynějším ministrem zahraničí Lubomírem Zaorálkem. Ten se mu podle verdiktu má omluvit za tvrzení, že u něj policie při domovních prohlídkách našla zlato (více o rozsudku zde).

Soudce Tomáš Novosad na tento verdikt upozornil. Nabádal žalovanou stranu, zda by proto nezvážila možnost omluvy. Ondra to odmítl s tím, že o zajištěných milionech a zlatě informovala policie na tiskové konferenci.

Rittig neuspěl naopak s žalobou na Nadační fond proti korupci. Chtěl, aby odstranil ze svých webových stránek tvrzení, která jej spojují s tunelováním pražského Dopravního podniku. Soud mu nevyhověl (více o zamítnutí zde).

Autor:


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.