Řidičům slouží další část silničního obchvatu Prahy

Praha - Nový úsek silničního obchvatu v západní části hlavního města začal sloužit řidičům. Více než tři kilometry dlouhý úsek Třebonice - Řepy zlepší především průjezd přes Řepy a Zličín a usnadní cestu i řidičům, kteří jedou ve směru od Plzně na Karlovy Vary, protože propojuje dálnici D5 s karlovarskou výpadovkou.

Nová část silničního okruhu navazuje na úsek Slivenec - Třebonice, postavený v sedmdesátých letech. Tím jsou propojeny výpadovky přes výstupní Barrandovskou komunikaci s městským okruhem a tím je zajištěno i propojení s výpadovými silnicemi na Mladou Boleslav, Hradec Králové, Kolín, Brno, Tábor i na České Budějovice a Strakonice.

Stavba úseku Třebonice - Řepy trvala jeden a půl roku a stát za ni zaplatil osm set milionů korun, ale definitivní zlepšení dopravy v této části metropole však přinese teprve otevření dalšího úseku mezi Řepy a Ruzyní na podzim příštího roku.

"V ýstavba okruhu, tak jak je fázována, přináší dílčí problémy. Proto dopředu přiznáváme, že na odbočení do Drnovské ulice budou pravděpodobně potíže i nadále. Ale ka ždý kousek silničního okruhu Praze pomůže," uvedl náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl a dodal, že město už oficiálně požádalo Ředitelství silnic a dálnic, aby se snažilo co nejvíce zkrátit termín výstavby další části okruhu k Ruzyni, který by měl odlehčit nyní přetížené Drnovské a Slánské ulici i sjízdné rampě na Karlovarskou ulici.

"Je to ovšem poslední úsek silničního okruhu, který se dá stavět, protože všechny ostatní připravované úseky jsou napadnuty různými iniciativami a nestaví se. Silniční okruh přitom může dobře fungovat pouze jako komplex silnic," doplnil primátorův náměstek.

Dušan Horsák z Ředitelství silnic a dálnic uvedl, že podle smlouvy by měl být okruh protažen až k Ruzyni v říjnu příštího roku. Výstavba dalšího úseku silničního okruhu na sever přes Suchdol a Vltavu je však problematická.

"Tento úsek teprve připravujeme a posuzujeme pět variant podle zákona o vlivu staveb na životní prostředí. Trasy těchto variant okruhu ovšem vedou jinudy, než připouští územní plán. Pokud by se tento plán skutečně musel měnit, trvalo by asi dva roky, než by se mohlo začít stavět," řekl Horsák.

Město i Ředitelství silnic a dálnic - jako investor silničního obchvatu - počítají s tím, že celý okruh kolem metropole, s výjimkou jihovýchodní části, bude hotový do roku 2010.

Silnice Třebonice - Řepy

* nový úsek silničního okruhu je 3,3 km dlouhý, má tři pruhy v každém směru
* na stavbě je 12 nových mostů o ploše 8370 m
* firmy postavily také 80 metrů opěrných zdí, 1,8 km akustických stěn a přeložky 1,3 km silnic
* zároveň bylo vybudováno osvětlení mimoúrovňových křižovatek a tabulí dopravního značení, vytvoření dopravního značení a systému S.O.S.
* při stavbě firmy přemístily celkem milion kubíků zeminy
* vybudování silnice stálo stát 800 milionů korun

Nový úsek silničního obchvatu hlavního města z Třebonic do Řep. (28. srpna 2000)


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video