Miroslav Petrucha z Košic se startovním číslem šest byl první, který musel před jízdou pro kontrolu foukat do detekčního přístroje na alkohol. "Každý závodník háže kostkou, komu padne šestka, ten fouká," vysvětlovali rozhodčí.
Alkohol nebyl Petruchův problém, na jeho výkonu se však podepsala nervozita. "Dostane trestné body za to, že zapomněl sundat pantograf, když před sebou tlačil další vůz, a taky za to, že ho zapomněl zabrzdit, než ho odpojil," komentovali výkon soutěžícího rozhodčí na jednom ze stanovišť. "Kdyby pokažený vůz stál někde v kopci a řidič ho opomněl zabrzdit, pravděpodobně by se sám rozjel a nabral nebezpečnou rychlost," naznačili.
"Vůbec jsem si neuvědomil, že jsem zapomněl sundat pantograf a navíc zbrzdit vůz před odpojením," přiznal Petrucha. "V praxi by se mi to určitě nestalo, ale při soutěži šlo o čas. Byl jsem dost nervózní, proto jsem dělal chyby."
"Do podobných závodů nasazují dopravní podniky své nejlepší řidiče. Jde totiž o vzájemnou rivalitu a prestiž," uvedl Václav Richter z organizačního štábu závodů. "Obvykle soutěží naši řidiči mezi sebou nebo se porovnávají s řidiči dopravních podniků z jiným měst. Mezinárodní závody jsme uspořádali výjimečně, v rámci oslav 100. let existence elektrické tramvaje v Ostravě."
- pondělí 7. května 2001