Opravený úsek. Ředitelství silnic a dálnic nechalo opravit část cesty do Ostravy, která poničená nebyla. (25. května 2010)

Opravený úsek. Ředitelství silnic a dálnic nechalo opravit část cesty do Ostravy, která poničená nebyla. (25. května 2010) | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Řidiči se diví, proč silničáři opravovali neponičenou silnici

  • 56
Hodně hněvu způsobila v posledních dnech oprava rychlostní komunikace mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Řidiči se diví, proč se navzdory všeobecnému nedostatku peněz opravuje silnice, která je v dobrém stavu. V místech oprav byla navíc zúžená a doprava vázla.

„Jezdím mezi Ostravou a Frýdkem Místkem prakticky denně, takže tu cestu znám,“ říká Karel Dvořák z Opavy. „Ta silnice je ve skvělém stavu, nechápu, proč se tam několikakilometrový úsek vozovky frézoval. Ani po zimě tady nebyly, kromě snad jediné díry, žádné problémy.“

Co se opravovalo

Dlouhé kolony způsobilo zúžení silnice mezi nadjezdem u Staříče a začátkem Frýdku-Místku. Provoz zde byl sveden do jednoho pruhu, druhý byl vyfrézován a firma zde položila nový asfalt. Řidičům se to nelíbí, myslí si, že silnice nebyla v takovém stavu, aby ji bylo nutno opravovat. Peníze měly být podle nich použity jinde.

Řidičům je podle Dvořáka způsobilo až zúžení kvůli frézování, před nímž v pátek stála kolona dlouhá pět kilometrů. „Kolem je spousta rozbitých silnic, ale díky nesmyslnému nařízení se finance musí použít pouze na dálnice a silnice první třídy. Tak jsem to alespoň slyšel už z více stran,“ dodal Dvořák.

„Nedokážu z hlavy říct, proč se silnice u Frýdku-Místku opravovala, potřebné podklady bych získal až zítra, ale nějaký důvod to určitě mělo,“ řekl Lubomír Hýbl, ředitel ostravské pobočky ŘSD, která se o údržbu rychlostní komunikace stará.

„Je pravděpodobné, že tam byly třeba vyjeté koleje, lidé jezdící v osobních automobilech si toho ani nemusí všimnout, ale řidiči kamionů tam mohou mít problémy,“ naznačil ředitel jednu z možností, proč se silnice R56 na Frýdek-Místek opravuje.

Problémy byly i v Ostravě

Dlouhé kolony čekaly řidiče jedoucí z Frýdku-Místku i při příjezdu do Ostravy. Na Místecké ulici na ně v posledních dnech také čekají dlouhé kolony, situaci ještě ztěžuje dopravní omezení na křižovatce s Rudnou, kde se staví nové obchodní centrum.

„Nechápu, jak se může najednou opravovat na dvou vedle sebe ležících místech, vadí mi i to, že je na místě oprav cedule, na níž je napsána pracovní doba do 16:30. Je přece dost dlouho světlo, aby mohli dělat déle,“ zlobil se v telefonu řidič, který se představil jako Maňas.

„Půl páté je minimální doba, do které musí firmy pracovat, to ale neznamená, že by nemohly déle,“ vysvětluje Viktor Hýbl.

„Omezujeme je jen tím, že nemohou pracovat večer, aby nerušily noční klid obyvatel. Je to ale jen na rozhodnutí firem, kvůli urychlení jsme v pondělí například zajistili nasazení ještě jedné frézy, aby opravy skončily co nejrychleji. I tak ale prosíme řidiče o shovívavost, v současnosti zahajujeme opravy za dalších sedmdesát milionů korun,“ dokončil ředitel.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video