Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči se diví, proč silničáři opravovali neponičenou silnici

  14:22aktualizováno  14:22
Hodně hněvu způsobila v posledních dnech oprava rychlostní komunikace mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Řidiči se diví, proč se navzdory všeobecnému nedostatku peněz opravuje silnice, která je v dobrém stavu. V místech oprav byla navíc zúžená a doprava vázla.

Opravený úsek. Ředitelství silnic a dálnic nechalo opravit část cesty do Ostravy, která poničená nebyla. (25. května 2010) | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

"Jezdím mezi Ostravou a Frýdkem Místkem prakticky denně, takže tu cestu znám," říká Karel Dvořák z Opavy. "Ta silnice je ve skvělém stavu, nechápu, proč se tam několikakilometrový úsek vozovky frézoval. Ani po zimě tady nebyly, kromě snad jediné díry, žádné problémy."

Řidičům je podle Dvořáka způsobilo až zúžení kvůli frézování, před nímž v pátek stála kolona dlouhá pět kilometrů. "Kolem je spousta rozbitých silnic, ale díky nesmyslnému nařízení se finance musí použít pouze na dálnice a silnice první třídy. Tak jsem to alespoň slyšel už z více stran," dodal Dvořák.

Co se opravovalo

Dlouhé kolony způsobilo zúžení silnice mezi nadjezdem u Staříče a začátkem Frýdku-Místku. Provoz zde byl sveden do jednoho pruhu, druhý byl vyfrézován a firma zde položila nový asfalt. Řidičům se to nelíbí, myslí si, že silnice nebyla v takovém stavu, aby ji bylo nutno opravovat. Peníze měly být podle nich použity jinde.

"Nedokážu z hlavy říct, proč se silnice u Frýdku-Místku opravovala, potřebné podklady bych získal až zítra, ale nějaký důvod to určitě mělo," řekl Lubomír Hýbl, ředitel ostravské pobočky ŘSD, která se o údržbu rychlostní komunikace stará.

"Je pravděpodobné, že tam byly třeba vyjeté koleje, lidé jezdící v osobních automobilech si toho ani nemusí všimnout, ale řidiči kamionů tam mohou mít problémy," naznačil ředitel jednu z možností, proč se silnice R56 na Frýdek-Místek opravuje.

Problémy byly i v Ostravě

Dlouhé kolony čekaly řidiče jedoucí z Frýdku-Místku i při příjezdu do Ostravy. Na Místecké ulici na ně v posledních dnech také čekají dlouhé kolony, situaci ještě ztěžuje dopravní omezení na křižovatce s Rudnou, kde se staví nové obchodní centrum.

"Nechápu, jak se může najednou opravovat na dvou vedle sebe ležících místech, vadí mi i to, že je na místě oprav cedule, na níž je napsána pracovní doba do 16:30. Je přece dost dlouho světlo, aby mohli dělat déle," zlobil se v telefonu řidič, který se představil jako Maňas.

"Půl páté je minimální doba, do které musí firmy pracovat, to ale neznamená, že by nemohly déle," vysvětluje Viktor Hýbl.

"Omezujeme je jen tím, že nemohou pracovat večer, aby nerušily noční klid obyvatel. Je to ale jen na rozhodnutí firem, kvůli urychlení jsme v pondělí například zajistili nasazení ještě jedné frézy, aby opravy skončily co nejrychleji. I tak ale prosíme řidiče o shovívavost, v současnosti zahajujeme opravy za dalších sedmdesát milionů korun," dokončil ředitel.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.