Jako nejnevhodnější se mi jeví nedání přednosti v jízdě, ale kupodivu k němu dochází nikoli na křižovatkách, ale při jízdě na víceproudých komunikacích.
Situace, při níž řidiči využívají "rychlý" pruh, přičemž pruh pravý je prázdný, je tak běžná, že už snad nechává chladnými i dopravní policisty. Zájemci nechť se jedou podívat například na D1 mezi km 0 a 21, kde situace na třech průjezdných pruzích vypadá asi takto:
pravý pruh - převážně nákladní auta, výjimečně osobní, téměř prázdný
prostřední pruh - nákladní i osobní auta (včetně nejpomalejších), plnější
levý pruh - "rychlá" osobní auta nahuštěna v 10ti metrových intervalech, někdy se vmísí i kamion a mezitím řidiči opravdu spěchající a předjíždějící tím pruhem, kde mají zrovna průjezdnou mezeru.
Rovněž situace, kdy řidič náklaďáku předjíždí levým pruhem i několik kilometrů svého o poznání pomalejšího kolegu jsou také velmi časté. To, že se právě oba pohybují rychlostí okolo 70 km/h a tak zdržují mnoho aut za sebou, je jim pravděpodobně úplně fuk.
Nejhorší situace ale nastane v případě, že se řidič kamionu rozhodne předjíždět na poslední chvíli a zcela ignoruje, že za ním, v levém pruhu, je mnohem rychlejší osobní automobil často v bezprostřední blízkosti. Na suchém asfaltu či betonu takové jednání vyvolá u řidiče menšího vozu zuřivé brzdění za skřípění zubů a nadávek, na kluzkém povrchu pak skřípou plechy a někdy i kosti osádky. Ale řidiči kamionu, "profesionálovi", jakoby to bylo jedno a se svým, o desítky tun těžším kolosem, vesele uhání do dáli.