Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči MHD se hádají, kdo to má těžší

  8:04aktualizováno  8:04
Praha - Prudké hádky vypukly mezi řidiči tramvají a autobusů. Řidiči tramvají si stěžují, že mají téměř o dva tisíce méně než jejich kolegové na autobusech, a tvrdí, že v práci to mají stejně těžké jako oni, a proto by lidé měli v obou profesích brát stejné platy. Řidiči tramvají dokonce chtěli kvůli tomu v pondělí stávkovat.

Řidič tramvaje Tomáš Stříbrný tvrdí, že právě na kolejích se řídí vozy hůře. "U rozjeté tramvaje nemůžete strhnout řízení, a když vám pod ni vběhne dítě a není šance ji ubrzdit, tak jenom bezmocně čekáte, až ho srazíte. Já nestrhnu volant tak jako autobusák," řekl Stříbrný.

Podle něj mají řidiči autobusů i lepší pohodlí v práci. "Oni mají pneumaticky odpružené sedačky, my však ne. Proto rány a otřesy v tramvajích jsou pro řidiče daleko tvrdší než v autobusech. Já netvrdím, že řidič autobusu to má lehčí, ale myslím si, že je to tak stejné," dodal Stříbrný. 

Řidič autobusu Jiří Šmídek však namítá, že on musí při cestě dávat daleko větší pozor na okolí. "Tramvaje jezdí po kolejích a nikdo jiný jim na ně většinou nemůže. To mně když udělá auto "myšku" a vjede těsně přede mě a já do něj vrazím, tak za to můžu a zaplatím pokutu. Musím dávat také větší pozor na chodce a vůbec na všechny, kdo jsou na silnici," řekl Šmídek.

Podle něj na řízení tramvaje stačí tříměsíční kurz, který pořádá Dopravní podnik, a nastoupit tam může i ten, kdo není vyučen. "Zatímco řidič autobusu musí být vyučen, mít za sebou dva roky praxe na nákladních autech a  dva roky na autobusech, pak teprve může začít jezdit u Dopravního podniku," dodal Šmídek.

Podle psychologa Slavomila Hubálka jsou obě profese svou náročností srovnatelné. "Práce řidiče tramvají je dost těžká zvláště v Praze, kde jejich řidiči mají velké problémy s bezohlednými řidiči. Myslím si také, že porovnávat jejich práci odbornou komisí je nesmysl, na to stačí zdravý rozum," řekl Hubálek.

Psycholog tvrdí, že řidiči tramvají to mají psychicky v pražském provozu těžší. "Protože kvůli tomu, že jezdí na kolejích, má daleko míň možností svobodně se rozhodnout. Když jemu do cesty vejde člověk, je skoro bezmocný, kdežto řidič autobusu se mu může vyhnout," dodal Hubálek.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nehodlá počítat peníze za výjezdy do kampaně. Úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně přitom nehodlá započítávat do limitu...  celý článek

Kostelík svatého Mikuláše v Jiráskových sadech v Hradci Králové (18. srpna 2017)
Staletý kostelík září po opravě jako nový. Zase ztmavne, ujišťují památkáři

Obyvatelé Hradce Králové si musí zvykat na světlou barvu rekonstruovaného dřevěného kostelíku v Jiráskových sadech. Staré ztrouchnivělé dřevo opravit nešlo, a...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.