Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči finančníků nezvládají jízdu po Praze

aktualizováno 
Praha - Jednou z nejslabších oblastí probíhajícího výročního zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky v Praze jsou řidiči, kteří vozí oficiální delegace. Policisté i další odborníci jejich kvalitu velmi ostře kritizují, poukazují na počet havárií a ptají se, podle jakých kritérií byli vybíráni. Kvalitu více než dvou stovek řidičů, kteří jezdí především s nejmodernějšími vozidly Audi, garantovala pražská společnost Austrian Chauffeur Limousines (ACL). Proč ale právě tato společnost zakázku získala, není jasné, protože zástupci organizačního centra tyto informace tají.

Panující rozpaky potvrdil důvěryhodný zdroj přímo z Kongresového centra.

"Nechápeme, jak někdo mohl pustit za volant ve většině případů mladé, nezkušené studenty vysokých škol. Museli jsme se smát, když byli slíbeni zkušení profesionálové. Většina těchto mladíků v životě nejela s modernějším autem v běžném provozu, navíc jsme některé museli učit orientovat se po Praze, nevěděli ani, kde je hotel Hilton," sdělil muž, který který je se situací obeznámen.

Poukazuje na to, že nyní už je na jakékoliv změny pozdě a proto všichni sází na pohovory s řidiči. "Co jiného nám zbývá? Vybrat studenty byl naprosto špatný nápad. Vysvětlujeme jim, jak mají jezdit, ale obáváme se, že dokud se nestane něco opravdu vážného, tak jim to nedojde. Vidíme ale, že někteří se klepou strachy, protože jet například s Audi A 8 v policejní koloně velkou rychlostí není žádná sranda," konstatuje tento zdroj, který si nepřeje být kvůli možným problémům v zaměstnání jmenovaný.

Jeho slova dokazuje i dosavadní statistika, podle které už bouralo minimálně deset řidičů. O vážnosti situace svědčí to, že s řidiči se sešli i zástupci dopravní policie a ministerstva financí, které se na výběru společnosti ACL podílelo. Policistům se například nelíbí, že řidiči jezdí bezohledně a příliš rychle. Ke Kongresovému centru už proto umístili i radar.

"Registrujeme na ně mnoho stížností, jezdí, jakoby byli mistři světa," potvrzuje pražská policejní mluvčí Eva Miklíková. Zároveň poukázala na víkendovou havárii vozu Škoda Octavia. "Dvaadvacetiletý řidič vozidla, které je určeno pro přepravu účastníků výročního zasedání, při jízdě po náměstí Hrdinů  v Praze 4 odbočoval doleva, přičemž vjel do protisměrné části vozovky, kde se střetl s projíždějícím automobilem," podotkla mluvčí.

Milan Vodička, předseda komise, která společnost Austrian Chauffeur Limousines vybrala, přitom ještě minulý týden nepřipouštěl žádné problémy. "Řidiči jsou výborně připraveni, z celkového počtu dvouset padesáti jich neprošlo zkouškami pouze pět, což je mizivé procento. Kdyby vznikly nějaké problémy, tak můžeme dát vítězné firmě méně peněz," prohlásil Vodička, který je zaměstnancem ministerstva financí.

Odborníci  už dříve poukazovali na to, že výběr společnosti ACL, která má dostat za dodání řidičů podle důvěryhodných zdrojů sumu kolem šestnácti milionů korun, byl značně nejasný. Zástupci organizačního centra Výročního zasedání bankéřů i ministerstva financí na otázky kolem této firmy nereagují vůbec nebo vyhýbavě. "Obsah nabídek mohou sdělit pouze účastníci řízení," říká například jeden z nich Lubomír Brychta.

Problémy s řidiči potvrdil i vládní zmocněnec pro Výroční zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky Zdeněk Hrubý.

"Je pravda, že jsme s nimi měli sezení, s některými byli problémy. Přičítám to jejich nezkušenosti. Přece jenom na krátkou dobu najmout takové množství řidičů, znamená, že ne všichni jsou úplně špičkoví," míní zmocněnec, podle kterého ale nenastal žádný kritický stav.

"Když si uvědomíme, kolik aut při této akci jezdí, tak by bylo s podivem, kdyby se nějaká dopravní nehoda nestala," prohlásil.

Jednatelka ACL Marie Denešová-Ranišová argumentuje tím, že výběr a příprava řidičů byla velmi dlouhá a kvalitní. Přitom se odvolává na firmu Audi, která jim výběr studentů doporučila.

"Naše automobilka má v Německu vypracovanou velmi detailní metodiku, kterou uplatňujeme i tady. Preferujeme mladé řidiče, kteří jsou flexbilní a nemají žádné špatné návyky," sdělil tiskový Jan Klíma z Audi s tím, že němečtí trenéři byli s přípravou českých řidičů pro výroční zasedání spokojeni. "Při přípravě jsme nezaznamenali vážnější problémy," dodal.

Jeden z řidičů ovšem tvrzení jednatelky ACL i Jana Klímy zpochybňuje.

"Například přípravná jízda s Audi na letišti měla trvat dva dny, ale nakonec z toho byl pouhý půlden.  Navíc například na jedno auto jsme byli tři.  Poprvé jsme se projeli na silnici při jízdě z automobilového skladu v Počernicích ke Kongresovému centru a pak už jsme byli nasazeni na ostro," upozorňuje řidič.


 

Audi A8 - oficiální vůz pro zasedání MMF.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Kučera jako první vyfotil divoké vlky na Šumavě.
První snímky divokých vlků ze Šumavy ulovil fotograf poblíž Modravy

Byli čtyři, před zimou vypadali v dobré kondici a s vlky, kteří před nedávnem utekli z výběhu v Bavorsku, neměli nic společného. Nedaleko Modravy se o víkendu...  celý článek

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v...
Babiš pomocí státu ničil oponenty, tvrdí Zaorálek. Výmysl, opáčil šéf ANO

Podle volebního lídra ČSSD Lubomíra Zaorálka jsou v Česku pomocí zajišťovacích příkazů likvidovány firmy, které jsou konkurencí pro podnikatelské aktivity...  celý článek

Řetězový most v Budapešti
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem v Budapešti

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.