Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči chtějí změny v bodovém systému

  0:35aktualizováno  0:35
Praha - Většina profesionálních řidičů souhlasí s bodovým systémem, současně si však myslí, že by se měl upravit. Vyplývá to z aktuálního výzkumu mezi 556 českými řidiči kamionů a autobusů. Dva měsíce po zavedení nového silničního zákona, který přitvrdil postihy na českých silnicích, to přitom vypadá, že se řidiči mohou změn dočkat. Kabinet Mirka Topolánka dnes bude projednávat novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích, ve které poslanci ODS například navrhují zvednout hranici dvanácti trestných bodů pro řidiče na osmnáct. Tvrdí totiž, že současný systém je příliš přísný a poskytuje prostor pro korupci. Změny v pravidlech sice politici a veřejnost kritizují, zákon však přinesl od 1. července výrazné snížení počtu nehod i jejich tragických následků. Způsob hodnocení přestupků považují podle průzkumu za špatný častěji ti řidiči, kteří v poslední době havarovali.

Bodový systém | foto: Petr NovotnýMF DNES

Co říkají na nová pravidla a bodový systém profesionální řidiči? Většina z nich s nimi souhlasí, ale mají také své výhrady.

Praha - Dnes bude nová vláda jednat o změnách v silničním zákonu, který v Česku platí od 1. července. „V nových úpravách se objevilo mnoho nelogičností, které je nutné změnit,“ říká ministr dopravy Aleš Řebíček. Změny by uvítali i profesionální řidiči. Většina z nich totiž s bodovým systémem souhlasí, ale současně si myslí, že by se měl upravit. Vyplývá to z výzkumu, který vypracovalo Centrum psychologie práce pro jihozápadní Čechy. Z výzkumu vyplývá, že 85,6 procenta řidičů z povolání pokládá bodový systém za potřebný a správný. Ponechat, ale částečně změnit by jej chtělo 83 procent, zásadně změnit jen 15 procent řidičů. Zvýšení počtu trestných bodů z dvanácti na osmnáct by si přálo 65 procent řidičů, podle 35 procent by měl zůstat na současné úrovni. Odborníci také zjistili, že zvýšení přípustného počtu bodů by uvítalo 54 procent řidičů, kteří jezdili v posledních pěti letech bez havárie, z opačného tábora jde o 76 procent. Analytici upozorňují, že drtivá většina řidičů, kteří jezdí bez nehod, 98 procent, považuje za potřebné a důležité psychologické vyšetření, jež této profesní skupině ukládá novela silničního zákona. U těch, kteří v minulosti havarovali, zvítězil opačný názor – zastává ho 83 procent. Do průzkumu se zapojilo 556 řidičů kamionů a autobusů s průměrnou řidičskou praxí 17 a půl roku.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ministerstvo změnilo podmínky pro mladé lékaře, mohou se hlásit do programu

Ministerstvo zdravotnictví v úterý změnilo podmínky pro letošní absolventy lékařských fakult, kteří nemohli pokračovat v dalším specializačním vzdělávání. Nově...  celý článek

Stavba dálnice D8 v Prackovicích nad Labem.
Ústavní stížnost míří na část stavebního zákona, která omezuje spolky

Nedávno přijatá novela stavebního zákona míří k Ústavnímu soudu. Stížnost podává sedmnáct senátorů. Napadají tu část novely, která ruší možnost účasti spolků...  celý článek

O slyšení před komisí se přihlásil bývalý šéf fotbalu Miroslav Pelta (22. srpna...
Pelikán zbavil žalobce Zemana mlčenlivosti, před komisí mluvil i Pelta

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán zbavil mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Rozhodl se k tomu po úterním jednání s poslaneckou komisí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.