Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči autobusů se obávají nového zákoníku práce

  19:11aktualizováno  19:11
Praha - Také řidičů pražské hromadné dopravy se dotkne novela zákoníku práce, která od 1. ledna zkracuje pracovní dobu délku nepřetržité práce z pěti na čtyři a půl hodiny. Řidiči pražské hromadné dopravy za volant usedají na několik hodin dvakrát za den nebo dělají v ranní či odpolední směně. Dopravní podnik v souvislosti s novým zákonem další zaměstnance nehledá. Svým řidičům upravuje pracovní dobu na 40 hodin týdně. "Navíc by podle typu směny a jizdních řádů měli mít nárok na odpočinek a občerstvení, to znamená, že by to nebylo po 4 a půl hodinách," uvedla mluvčí DP Zuzana Knoblochová.

Dopad nového zákoníku práce už řidiči pociťují - Dopravní podnik snižuje jejich přesčasové hodiny. Systém dodržování nových povinných přestávek si ale představit neumějí.

Řidiči pražské hromadné dopravy za volant usedají na několik hodin dvakrát za den nebo dělají v ranní či odpolední směně. Dopad nového zákoníku práce už poci´tují - Dopravní podnik snižuje jejich přesčasové hodiny. Systém dodržování nových povinných přestávek si ale představit neumějí.

V komplikovaném pražském provozu to pak znamená, že řidič stráví přestávku v dopravní zácpě a i tak nabírá nové cestující se zpožděním. "Jsou linky, kde máte na každém konci trasy přestávky 15-20 minut. A pak jsou roztočený jízdní řády na některých linkách, že 4 hodiny lítáte, dvě minuty na jedný straně, deset minut na druhý," říká řidič autobusu MHD Jiří Micka.

S novým rokem se podle lidí z provozu ale zhroutí zaběhnutý systém služeb a volna, a to s sebou přinese negativní důsledky pro veřejnost.

Řidiči autobusů hromadné dopravy mají velmi často jednotlivě nebo spolu s kolegou přidělen konkrétní vůz. Podle Jiřího Micky to může ovlivnit kvalitu dopravy.

"Mluví se o tom, že bychom měli být i tři na voze - každopádně když jsou dva řidiči, víte, co od toho vozu můžete očekávat," říká. Řidiči prý ztratí motivaci starat se o vůz, když nevědí, kdy za jeho volant zase usednou. Cestující se tak podle nich mohou dočkat nemilých překvapení v podobě poruch přímo na silnici.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Reportér MF DNES s falešným receptem a lékem Hypnogen, který mu vydali v jedné...
Lék na falešný recept sežene každý. MF DNES uspěla ve všech lékárnách

Stačí obyčejné razítko, tiskopis objednaný na internetu a poznámka, že nemáte zdravotní pojištění. Všech deset lékáren, které MF DNES při redakčním testu...  celý článek

Audi A5 2.0 TDI 2012 ·
Audi A5 2.0 TDI 2012 ·

r.v. 2012, naj. 77 112 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.