FOTOGRAFIE ZVĚTŠÍTE KLIKNUTÍM
Autor: Slavomír Kubeš (MAFA)
Jeden z mužů z doprovodu se objevil na střeše lodě a hlídal, aby se plavidlo nepoškodilo o elektrické dráty.
Souprava se pomalu dala do pohybu a najela na most. Řidič jel krokem. Parník pomalu "přeplouval" nad údolím Lužnice a nad Bechyní. Překonat most mu trvalo téměř pět minut.
Tak vypadal jeden z úseků cesty parníku, "proplouval" jižními Čechami. Tahač vyrazil z přístaviště v Podolsku. Cílem je Dalešická přehrada. "Není to poprvé, co přepravujeme parník, takže jsme se na problémy již dopředu připravili. Cesta proběhla bez vážnějších komplikací," řekl Libor Kusák z přepravní firmy.
Náklad má přitom úctyhodné rozměry: dlouhý je přes pětatřicet metrů, široký pět a půl metru a váží téměř 68 tun. Podle plánu měl odpoledne dorazit do Soběslavi. Tam si chtěla posádka odpočinout před noční etapou ze Soběslavi do Telče. Ta by měla skončit ve středu brzy ráno. Konečná je v Kramolíně na Vysočině.
Spuštění zařídí dva jeřáby
"Loď budou ve čtvrtek spouštět na hladinu dva velké jeřáby přímo z hráze. Musejí se ukotvit, zatížit," řekla Hana Žáková, starostka Koněšína.
Plavidlo je ještě bezejmenné. Až v neděli prvního července dostane při slavnostním křtu název Vysočina. A začne brázdit jezero podle pravidelného jízdního plavebního řádu.