Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče mate značení nového úseku dálnice D11

  10:30aktualizováno  10:30
Od jízdy po nedávno otevřeném úseku dálnice D11 řidiče odrazuje nepřehledné dopravní značení. Kritizoval ho i starosta Chlumce nad Cidlinou Miroslav Uchytil. Říká, že značky odvádějí kamiony z dálničního obchvatu města zpět na mezinárodní silnici E67.

Nově otevřený úsek dálnice D11. | foto: Jan StrouhalMF DNES

Ředitelství silnic a dálnic namítá, že je vše v pořádku. Zprovozněný úsek má sloužit pouze k odvedení nákladních aut z centra Chlumce a ne k používání celé osmnáctikilometrové trasy až k Dobšicím.

Řidiči jedoucí od Hradce Králové říkají, že značení výjezdu na dálnici v Novém Městě pro ně není přehledné. V opačném směru je to prý podobné.

"Když se bavíme s ostatními řidiči vysílačkami, většina z nich říká, že neví, kudy má jet. Je to špatně značené. Řidiči si stěžují, že směrem od Prahy nevědí, kudy vůbec mají na nový úsek najet. Směrem od Hradce je sice u kruhového objezdu v Novém Městě značený tranzit, ale není jasné, jestli to je na dálnici na Prahu, nebo ne, takže jezdí stále stejně," říká autodopravce Jaroslav Hušek ze Všestar.

"Je tu velká a zásadní chyba ve značení. Zmatení jsou i zkušení řidiči kamionů, kteří se našich obyvatel ptají, kudy vlastně mají jet," říká starosta Uchytil. Vadí mu, že značení svádí za Chlumcem kamiony jedoucí po dálničním obchvatu zpět na mezinárodní silnici.

"Mělo by se jezdit po celém úseku od Chýště až k Dobšicím. Nákladní doprava by měla vést po dálnici stranou obcí. Tranzit na Prahu směřuje značení od kruhového objezdu v Novém Městě na šestikilometrový úsek dálnice a vzápětí je za Chlumcem sveden opět na běžnou silnici," stěžuje si Uchytil.

Podle něj se zprovoznění části dálnice nelíbí obcím, kterými vede objížďka na druhém konci nového úseku u Dobšic. Ten končí šest kilometrů před napojením na stávající dálnici u Poděbrad.

"Nevím, proč by měl být třeba Velký Osek chráněn na úkor obcí na trase silnice E67, když tam projede daleko méně aut než Dlouhopolskem, Vlkovem pod Oškobrhem a dalšími obcemi. To nemluvím o tom, co se dosud dělo v Chlumci," říká Uchytil.

Ředitelství silnic a dálnic namítá, že hlavními důvody zprovoznění nového úseku byly pouze obchvat Chlumce nad Cidlinou a zpřístupnění kolínské automobilky TCPA nákladní dopravě.

"Změna pro nákladní dopravu se týká pouze obchvatu Chlumce nad Cidlinou. Auta mají na obchvat najíždět před Chlumcem a pokračovat do Nového Města a naopak. Je to sice delší trasa, ale urychlení výstavby úseku mělo hlavně odvést dopravu z centra.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Otázka pro prezidenta: Ptáme se, kdy by vítěz voleb neměl být premiérem

Do parlamentních voleb zbývají necelé dva měsíce. Přestože na ně povinnost jmenovat novou vládu ještě nepadne, uchazečů o Hrad se v dalším kole projektu Otázka...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.