Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče autobusů čeká přísnější zákon

  0:01aktualizováno  0:01
Snížit rychlost pro autobusy a zavést psychologické testy pro řidiče. Těmito návrhy se budou v dubnu zabývat poslanci. Chtějí zamezit dopravním nehodám autobusů a kontrolovat pití řidičů před jízdou.

O zpřísnění podmínek pro řidiče autobusů se hovoří už roky a netýká se to pouze faktu, že někteří z nich před jízdou pijí.

Podle současných zákonů se totiž řidičem, který vozí desítky cestujících, může stát prakticky každý. Stačí mít oprávnění na řízení nákladního auta. Právě Suk společně s dalšími poslanci už loni po tragické nehodě u jihočeských Nažidel navrhl, aby se zákon, který upravuje podmínky pro řízení autobusů, změnil.

Parlament se měl novelou zabývat shodou okolností minulý týden - tedy krátce poté, co se případy opilých řidičů objevily. Nakonec tak poslanci učiní až v průběhu dubna. "Navrhujeme omezit maximální povolenou rychlost autobusů na 80 kilometrů v hodině mimo obec a na 110 kilometrů na dálnici," uvedl Suk.

A co chce dělat s řidiči, kteří pijí alkohol? "Měli by podstupovat psychologické testy, které by ukázaly, zda daný člověk nemá s alkoholem problémy," dodal. Představitelé některých dopravních společností tvrdí, že prohlídkou u psychologa prochází jejich lidé už nyní.

Stejně tak zjišťují, zda řidiči, kteří pro ně pracují, před nástupem do práce nepili. "Psychologickými testy prochází každý řidič, který u nás chce pracovat. Je to běžné," tvrdí například Jan Gaisler, jednatel teplického Dopravního podniku.

Protialkoholové zkoušky v Teplicích provádějí každý den, vždy namátkou vyberou šest až deset řidičů. "Zrovna začátkem března jsme testovali na alkohol všechny naše lidi, a to včetně mechaniků. U nikoho jsme alkohol nenašli. Lidé vědí, že by je čekal vyhazov," dodal Gaisler.

Policisté: Budeme častěji kontrolovat, aby řidiči nejezdili opilí
Policisté říkají, že nehod autobusů, ve kterých hraje roli alkohol, se stane do roka jen několik. Loni jich bylo "pouze" čtrnáct. Celkem se za rok 2003 stalo přes sedmnáct set havárií autobusů.

"Případů opilých řidičů autobusů není moc. Nic to však nemění na tom, že by se na ně mělo pohlížet přísněji. Mají přece jenom odpovědnost za cestující," prohlásil ředitel republikové dopravní policie Zdeněk Bambas.

Policisté proto hodlají řidiče autobusů častěji kontrolovat. Naposledy se tak stalo před několika dny v Praze. Zbytkový alkohol objevili u dvou ze 146 zkontrolovaných.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lékaři na demonstraci ve Žlebech na Kutnohorsku symbolicky pohřbili místní...
Zástupci lékařů a lékáren v Rozstřelu vysvětlí, proč se pustili do stávky

Praktičtí lékaři se chystají ve středu protestovat proti byrokracii a podfinancování praxí. K nim se připojí i lékárníci, aby upozornili na ohroženou...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.