Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řidič poslechl policistu a rozbil auto. Zavinil si to sám, říká policie

  17:31aktualizováno  17:31
Pavel Šedivý z Nejdku uposlechl pokynu dopravního policisty a objel se svým autem havarovaný náklaďák po chodníku. Přitom si ale rozbil auto, oprava ho stála 13 400 korun. Podle policie si za to ale může sám.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Kamion se srazil v polovině března se škodou favorit u fotbalového hřiště v karlovarské čtvrti Stará Role. Oba vozy zatarasily Vančurovu ulici. Pavel Šedivý se místu nehody snažil vyhnout, ale v cestě mu bránil havarovaný návěs.

"Na místě řídil dopravu policista a pouštěl z protisměru vozidla. Pak mně a dalším autům ukázal, že máme objet místo nehody přes chodník. Když jsem najel na vyvýšený obrubník, přední kolo sjelo a já uslyšel ránu," popsal začátek svých problémů Pavel Šedivý.

Teprve později řidič zjistil, že mu jeho mitsubishi táhne doleva. Vrátil se tedy na místo, kde najel na obrubník. "Policisty, který řídil dopravu jsem se zeptal, co mám dělat. Řekl, ať se obrátím na dopravní inspektorát," uvedl Šedivý.

Tam nahlásil celou událost jako dopravní nehodu, při které si rozbil auto. Oprava tlumiče a levého ramene ho stála 13 400 korun. Vyšetřování nehody policisté ukončili 13. dubna. Dospěli k závěru, že se jí účastnilo i Šedivého vozidlo a celou věc předali magistrátu do správního řízení. Úředníci zatím nerozhodli. Podle policistů si ale za nehodu může Šedivý sám a tudíž si má škodu i zaplatit.

Na místě nehody hovořil Šedivý i s řidičem havarovaného nákladního auta. Dozvěděl se od něj, že si nájezdem na obrubník poničilo auta více motoristů. 

Pokyn policisty nezbavuje řidiče zodpovědnosti

Vedoucí dopravní policie Karlovarského kraje Pavel Žíha říká, že takové případy běžné nejsou a nezbavují řidiče odpovědnosti. 

"Zejména, když jej policista posílá přes chodník nebo rozkopanou silnici. Pokud by řidič řekl, že se bojí jet například kvůli nízkému podvozku, museli by policisté najít jiné řešení," vysvětluje Žíha.
 
Za pravdu dal šéfovi krajských dopraváků i vrchní komisař Jan Melša z pražského policejního prezidia. "Je rozdíl, zda policista udílí pokyn při řízení dopravy. Například na křižovatce. Anebo jestli pouze ukazuje řidiči možnou cestu, kudy může v případě nehody kritické místo objet," uvedl komisař.

Řidič je podle něj tím, kdo by měl znát možnosti daného vozidla. Pokud nemůže z nějakého důvodu objet překážku navrhovanou trasou, je na něm, aby tudy nepokračoval a policistu na to případně upozornil. Když tak neučiní, je odpovědnost na něm. 



Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Městský soud v Praze řeší případ loupežného přepadení luxusního obchodu s...
Za zmizením luxusních hodinek je sehraný gang, loupež za miliony řeší soud

Z milionové loupeže hodinek v luxusním klenotnictví na pražském Starém Městě, které se odehrálo loni na konci února, se dnes před senátem Městského soudu v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Senior si spletl vůz, s kladivem a šroubovákem se začal dobývat do cizího

O vloupání do auta se tak trochu omylem pokusil jednaosmdesátiletý senior z Prostějovska. V domnění, že je u vlastního vozu, od kterého ale nemá klíče, se do...  celý článek

Motorkář nehodu na Radotínském mostě nepřežil (21. srpna 2017)
Motorkář nepřežil střet s kamionem na Pražském okruhu

Srážku s nákladním autem na Pražském okruhu v pondělí odpoledne nepřežil motorkář. Nehoda se stala po páté hodině na desátém kilometru okruhu ve směru na D7.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.