Kolik alkoholu řidič ze strašnické vozovny před jízdou či při ní vypil, není jasné, ale například příručky pro motoristy uvádějí, že při vypití dvou piv dosáhne hladina alkoholu v krvi u člověka průměrné postavy přibližně 0,8 promile.
"Způsob jízdy tohoto řidiče byl opravdu netypický. Proto jej policisté zkontrolovali dechovým přístrojem, který alkohol prokázal, stejně jako odběr krve. Protože byl řidič silně opilý, nechali jsme jej odvézt na záchytku a po vystřízlivění mu bylo sděleno obvinění z trestného činu," uvedla policejní mluvčí Iva Knolová. Dodala, že policisté mají možnost kontrolovat řidiče tramvají i městských autobusů stejně, jako každého jiného účastníka provozu. "Jediná odlišnost je v tom, že policisté v případě podezření nechají řidiče dojet s tramvají do zastávky a nezastavují jej přímo na trati," doplnila Knolová.
Vedení Dopravního podniku případ opilého řidiče vyděsil, ale tvrdí, že se něco podobného přihodilo městskému dopravci vůbec poprvé. Navíc přistižený řidič jezdil s tramvají dva roky a dopravce s ním neměl neměl doposud jediný problém.
"Náš dispečink přijel na místo okamžitě poté, co se dozvěděl o změně trasy tramvaje a zavolal i policii. Tento řidič byl stažen ze služeb, odebrali jsme mu oprávnění k řízení tramvaje, a připravujeme jeho výpověď, " uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová.
Podle Knoblochové dělá Dopravní podnik u svých řidičů denně namátkové dechové zkoušky, které by měly odhalit vypitý alkohol. "Kontroly děláme ve výpravnách při nástupu do služby, na ně navazují dopravní kontroly přímo při jízdách, kdy náš pracovník kontroluje řidiče přímo v tramvaji i na konečné. Tyto kontroly nejsou samozřejmě zaměřeny jen na alkohol, ale dechová zkouška je jednou z jejích nejdůležitějších součástí," sdělila mluvčí.
"Například loni jsme zjistili při ranních kontrolách u dvou řidičů zbytkový alkohol. Tedy to, že řidiči pili večer před službou, ale aby byl někdo opilý při službě, to nepamatuju," dodala mluvčí.
Dopravní podnik odhalil změnu trasy tramvaje s opilým řidičem velmi rychle. Také proto, že jednotlivé tramvaje sleduje automatický systém, který přenáší data o pohybu tramvaje po radiových vlnách do dispečinku.