Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řepy zůstanou v létě bez tramvají, Dejvice výluka také odřízne

  14:12aktualizováno  14:12
Dopravní podnik naplánoval výluky v tramvajovém provozu. O některých se ještě jedná, ale už je jasné, že bez pohodlného spojení zůstanou na třetinu roku obyvatelé Řep. Výluky se letos nevyhnou dvaceti místům v metropoli, do provozu zasáhne i výstavba nového metra v Dejvicích.
Dopravce plánuje do konce roku dvacet různých výluk, dotknou se provozu v centru i na okrajích metropole. Ilustrační foto

Dopravce plánuje do konce roku dvacet různých výluk, dotknou se provozu v centru i na okrajích metropole. Ilustrační foto | foto:  Dan Materna, MAFRA

Největším zásahem do cestovních stereotypů Pražanů bude rozsáhlá rekonstrukce trati mezi Andělem a Řepy. Tady se nepojede od června až do konce září. "To bude šílené. Jezdím do Motola a nedovedu si představit, že tu budou jezdit místo tramvají autobusy," děsí se Jitka Remešová.

"Nikdy v minulosti se neopravoval tak velký úsek trati. Jde o 6,5 kilometru," podotkl Jan Šurovský, který je v podniku za tratě zodpovědný. Zdejší koleje jsou prý v katastrofálním stavu.

Tisíce lidí ze sídliště budou vozit autobusy

Řepské sídliště s třiadvaceti tisíci obyvateli zůstane odříznuté od zbytku města a lidé se budou moci spoléhat jen na náhradní autobusy.

"Nevím, jak se budu s kočárkem tlačit v autobusu," děsí se plánovaných oprav, které podle předběžných návrhů vypuknou 1. června, Soňa Tomišková. Včera čekala v Řepích na tramvaj s piktogramem invalidního vozíku - vyrazila s děckem a se psem na výlet na Vyšehrad. V létě asi bude muset zůstat doma nebo se projít maximálně mezi paneláky.

Dopravce nasadí na trasu místo tramvají autobusy. Jenže zkušenost cestujících s náhradními vozy není příliš dobrá. Stěžují si na minimum nízkopodlažních spojů i na špatné dodržování jízdních řádů.

Podnik proto uvažuje, že oproti dosavadním zvyklostem pošle jako náhradu své vlastní autobusy - nízkopodlažní a kloubové.

Cestující by se i tak měli začít na výluku připravovat a hledat náhradní trasy. Nabízí se jim více možností. Buď vyrazit autobusem k tramvajím na Vypichu nebo Bílé Hoře a do centra pak pokračovat Bělohorskou ulicí, případně jet autobusem opačným směrem na Zličín ke stanici metra.

Výluky tramvajových tratí.

"Uvažuje se také o posílení linek k metru Stodůlky a železničního spojení z Řep na Smíchov," uvádí Jan Šurovský z Dopravního podniku.

Řidiči, v Plzeňské se zapotíte

Když se trať v Plzeňské opravovala na konci 70. let, vybudoval Dopravní podnik mezi řepskou tratí a tou, která vede Bělohorskou ulicí, jednokolejnou spojnici. To proto, aby motolská vozovna nezůstala odříznuta od tramvajové sítě. S podobnou spojkou se však letos nepočítá. Výluka totiž nebude tak dlouhá. Tehdy se nejezdilo dva roky.

Dopravce letos plánuje i další výluky. Celkem mají dělníci obsadit dvacítku míst v tramvajové síti. Plánuje se postupná uzavírka mezi Palackého náměstím, Lazarskou a Národním divadlem. Od světa "odříznou" třeba i Dejvice, kvůli výstavbě Prašného mostu.

Své si užijí i řidiči. Plzeňská ulice dnes totiž slouží jako objížďka uzavřené Patočkovy, takže se cestování kvůli několika záborům ještě zhorší.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.