Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Radikál i separatista. Ruské televize udělaly z jednoho muže hvězdu

  13:35aktualizováno  13:35
Tajemný muž se stal hlavním hrdinou ruských televizí, a to doslova. Jedna z nich ho nejprve vyzpovídala coby ukrajinského radikála, pro druhou už hovořil coby proruský separatista. Ruské televize svalují chybu na nepřehlednou situaci na Ukrajině.

Andrej Pečov / Petkov v jedné z televizních reportáží | foto: YouTube

Ruská státní televizní stanice Rossija-1 ve své reportáži uvedla, že Andreje Petkova coby proruského separatisty, se zmocnili ukrajinští radikálové ze strany Pravý sektor a způsobili mu otřes mozku, zlomeninu nohy a popáleniny. K tomuto incidentu mělo podle televize dojít po tom, co Petkov přišel na pokojný mítink, aby zde "vyjádřil nespokojenost s počínáním nového kyjevského režimu" (na reportáž se můžete podívat zde).

Na této reportáži by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se stejný muž, tentokrát pod jménem Andrej Pečov, neobjevil na polostátní stanici NTV jako nájemný žoldák. Ten měl na Ukrajinu "přivézt půl milionu eur, aby zde podpořil asi padesát západoevropských žoldnéřů k násilným akcím". "Je to jen článek v řetězu (...), ale kdo za ním stojí, žoldák odmítl sdělit," uvedli reportéři NTV, podle kterých bylo cílem této skupinky zmrzačení co nejvíce poklidných demonstrantů (na reportáž se můžete podívat zde).

BBC připomíná, že muž se objevil i ve třetí reportáži sevastopolské televize, kde "hrál" roli dobrovolného ošetřovatele, který pečuje o dívku zraněnou radikály. Televizní stanice BBC se posléze snažila zjistit, jak moc jsou tyto reportáže věrohodné. Zástupci ruských televizí jim však jasnou odpověď nedali.

Za nesrovnalosti může situace na Ukrajině, zní z televizí

Šéfredaktor NTV například vysvětloval, že v "revolučních podmínkách" je možné narazit na různé podvodníky, jejichž tvrzení je těžké ověřit. "Taková už je realita dané chvíle," sdělil.

Nejmenovaný producent Rosssija-1 pak hovořil o "šokující dezinformaci". "Jen není jasné, jestli jsme naletěli my, anebo NTV," prohlásil a dodal, že vše zavinil nový režim v Kyjevě, který na Ukrajinu nepouští ruské televizní štáby v dostatečném množství, a ony tak musejí brát zavděk materiály od externistů.

Mykolajivské policie posléze informovala, že hrdina reportáží je Ukrajinec a jmenuje se Andrej Pečov. V současnosti leží v místní nemocnici, s vyšetřovateli však odmítá hovořit.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Protesty v ulicích Hamburku, kde se v pátek a v sobotu probíhal summit G20
Čech dostal za násilnosti během summitu G20 v Hamburku podmínku

Podmíněný trest 18 měsíců odnětí svobody v úterý u soudu v Hamburku dostal devětadvacetiletý Čech za to, že během summitu zemí G20 v červenci házel kameny a...  celý článek

Papež František
Šíříte kacířské myšlenky, osočili konzervativní kněží papeže Františka

Na šedesát konzervativních katolických kněží, teologů a věřících se otevřeně postavilo reformním myšlenkám papeže Františka. V dopise, který mu poslali, jej...  celý článek

Postavili byste se jim tváří v tvář?
Řecká policie našla tělo pohřešované turistky, zabili ji psi nebo vlci

Policisté v řeckém regionu Radopi objevili v sobotu tělo pohřešované britské turistky Celie Hollingworthové. Zemřela zřejmě při návratu z návštěvy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.