Zákaz by měl začít platit zhruba v polovině příštího roku. Ke schvalování ho teď ještě dostanou senátoři a prezident Václav Klaus.
Za porušení zákona by hrozila pokuta až 5 milionů Kč. Detaily k zákazu má stanovit vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů.
Předloha se podle jejího spoluautora Václava Mencla z ODS dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize příliš hlasitou reklamu už ze svého vysílání odstranila (více zde).
Komerční televize budou mít po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobily, stejně tak i výrobci reklamy. Rada pro vysílání má stanovit vyhláškou například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy.
Návrh ukládá provozovatelům televizního vysílání povinnost zajistit to, aby hladina hlasitosti vysílání reklamy, teleshoppingu a označení sponzora byla v souladu s technickou specifikací stanovenou vyhláškou rady pro vysílání. Neměla by tak být vyšší než hlasitost předcházejícího i následujícího vysílání.
Podnětem k novele byly dlouhodobé stížnosti televizních diváků. Rada pro vysílání bude dohlížet na dodržování zákazu a bude moci ukládat pokuty.