Kvapík ve SněmovněZDRAVOTNICTVÍ: Za nadstandard se bude platit NÍZKOEMISNÍ ZÓNY: Města zakážou vjezd RODINA: Změny ve střídavé péči neprošly MINUTU PO MINUTĚ: On-line reportáž |
O zákonu museli poslanci hlasovat znovu, protože senátoři zákon vrátili s pozměňovacími návrhy. Navrhli posunout termín dokončení digitalizace z letošního listopadu na červen příštího roku. Poslanci úpravu ze Senátu akceptovali.
Příjmy z reklamy dosud tvořily půl miliardy z rozpočtu ČT, která přitom celkově hospodaří s více než 7 miliardami korun ročně.
Původně měla reklama z veřejnoprávní televize zmizet úplně v souvislosti s končící digitalizací vysílání, a protože se televizi zvyšovaly koncesionářské poplatky. Senátoři pak přišli s tím, že by měla reklama ČT zůstat kvůli financování fondu kultury a fondu kinematografie.
Proti tomu se ale postavily komerční televize, protože by to bylo v rozporu s předchozími dohodami, že reklama v televizi skončí k 11. listopadu 2011, což bylo předpokládané datum ukončení digitalizace.
Nakonec v zanedbatelné míře zůstane reklama na ČT2 a na sportovním kanálu ČT4, na obou programech ale půjde jen o půl procenta denního vysílacího času. Zcela má zmizet teleshopping. Reklama zmizí i z internetových stránek veřejnoprávní televize.
Příjmy z reklamy na čtyřce by televize měla použít na výrobu pořadů se sportovní tématikou, peníze z reklamy na druhém programu bude ČT odvádět fondu kultury. Do Státního fondu na podporu a rozvoj kinematografie budou přispívat komerční televize Nova, Prima a Barrandov dvěma procenty svých reklamních příjmů.
"Je to jednoznačné potvrzení kompromisu, na základě kterého má reklama a teleshopping úplně vymizet z vysílání ČT1 a ČT24, a to výměnou za rozsáhlou podporu české kinematografie ze strany TV Nova a dalších komerčních televizních stanic," uvedl generální ředitel Novy Jan Andruško, když Sněmovna na změny, které ovlivní rozdělení reklamy, kývla poprvé.
Podle Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace poškodí chystané změny spotřebitele, protože zrušení reklamy na ČT1 a ČT24 zvýší jak ceny reklamy, tak v důsledku i ceny zboží.