Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Spot proti AIDS v Keni narazil. Je to amorálnost, zlobí se biskup

  22:06aktualizováno  22:06
Když už se Afrika odhodlá bojovat se šířením viru HIV, vstoupí jí do cesty věřící. Keňská televize byla takto donucena stáhnout z vysílání reklamní spot propagující používání kondomů. Za kampaní proti reklamě stojí přední představitelé keňských křesťanů a muslimů. Krátký spot se podle nich protiví křesťanské víře.

Reklama propagující používání kondomů se v Keni neuchytila. | foto: Profimedia.cz

V reklamním spotu se dvě dobré kamarádky sejdou na místním trhu. Jedna se druhé ptá, kde má manžela. Ta jí odpoví, že většinu svého volného času tráví v baru. Její kamarádka se jí následně zeptá na jejího milence, načež následuje pohled na muže stojícího u nedalekého stánku.

A v tu chvíli přijde klíčová otázky zvídavé kamarádky, zda při svých intimních chvilkách používají kondom. Po vytřeštěném pohledu její kolegyně pak přichází na řadu poučení o důležitosti jeho používání.

Lékaři slaví úspěch v boji proti AIDS, vyléčili nakaženou holčičku

Proti osvětové reklamě se však rozhodně postavil biskup Julius Kalu. "Spot otevřeně propaguje amorálnost. Navíc byl na obrazovkách k vidění v hlavním vysílacím čase, kdy se na televizi dívají rodiny s dětmi," cituje Kalu BBC. S názory křesťanů se shoduje i místní muslimská komunita, podle které spot nabádá k "neznabožství".

Ke křesťanské víře se hlásí více než 80 procent Keňanů, druhou největší náboženskou skupinou jsou právě muslimové.

I mnozí Keňané reklamu kritizují

Děti a HIV/AIDS

Podle odhadu Organizace Spojených národů se celosvětově v roce 2011 nově nakazilo virem HIV/AIDS 330 tisíc dětí.

Celkově pak s touto nákazou na světě žije okolo tří milionů dětí. Většina z nich pochází ze zemí třetího světa a drahá antiretrovirová léčba je pro ně nedostupná.

Zdroj: The New York Times

A církevním hodnostářům dávají zapravdu i mnozí konzervativní Keňané. Mnoho rodičů se svým známým svěřuje, že se cítí trapně, když koukají na televizi s dětmi a na obrazovce se objeví inkriminovaný reklamní spot. V tu chvíli prý raději rychle přepínají na jiný kanál.

Keňští lékaři se shodují, že jediným cílem spotu bylo posílení kampaně v boji proti viru HIV. Lékaři připomínají, že podle statistik až třicet procent párů se pravidelně stýká s dalším partnerem a většina z nich při svých záletných dobrodružstvích nepoužívá kondom.

Keňa patří k jedné z nejvíce postižených zemí virem HIV. V zemi, kde žije téměř 42 milionů lidí, přežívá s virem HIV kolem 1,6 milionu Keňanů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jižní Korea otestovala novou raketu středního doletu Hyunmoo-2 (23. června...
Jihokorejci otestovali novou raketu, chtějí držet krok s KLDR

Jižní Korea v pátek provedla zkoušku nové balistické střely středního doletu, kterou země vyvíjí v reakci na rostoucí hrozby ze strany Severní Koreje....  celý článek

Otto Frederick Warmbier, americký student, který byl na počátku ledna zadržen v...
Amerického vězně jsme nemučili, odmítla KLDR špatné zacházení s Warmbierem

Severní Korea v pátek popřela, že by mučila amerického studenta Otto Warmbiera, který tento týden zemřel ve Spojených státech krátce po propuštění ze...  celý článek

Sniper amerických mariňáků západně od Bagdádu. (26.1. 2005)
Kanadský sniper zasáhl islamistu ze dvou mil, cíl v dálce spíš tušil

Kanadskému sniperovi se minulý měsíc povedl v Iráku nebývalý úspěch. Radikála hlásícího se k Islámskému státu trefil ze vzdálenosti víc než dvou mil, což...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.