Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama na EU bude všude

  0:01aktualizováno  0:01
Do chvíle, kdy Češi rozhodnou o vstupu do EU, zbývají jen čtyři měsíce. Vládní eurokampaň za dvě stě milionů se začíná pomalu rozjíždět. Billboardy, šoty v rozhlase a televizi, informační brožury do každé domácnosti, diskuse, evropské týdny či různé soutěže třeba o nejoriginálnější verzi evropské hymny.

To jsou hlavní pilíře, na kterých bude stát připravovaná vládní kampaň před českým referendem o vstupu do Evropské unie. Návrh její strategie schválila ve středu vláda.

Zatím však jde o projekt víceméně na papíře. "To, že ještě není nic vidět, je zdánlivé. V regionech už začínají diskuse na téma Co nám vstup do EU přinese. Ta viditelná část na billboardech se rozběhne až těsně před referendem," říká Jana Adamcová z ministerstva zahraničí.

Proč jen devět hvězdiček?
Přesto přípravu kampaně, s níž se začalo teprve na podzim, provází kritika a rozpaky. Nejkritičtější hlasy se ozývají z řad reklamních a mediálních odborníků, kteří postup ministerských úředníků hodnotí jako amatérský.

"Je chyba, že většinu prostředků spotřebuje reklama v televizi a na billboardech. Hlavní by měl být dialog s lidmi, zpětná vazba. Vybírají se agentury, vymýšlejí loga, aniž je zřetelně jasná myšlenka celé kampaně," říká Ladislav Kopecký, který v minulosti pracoval pro mezinárodní firmu, jež připravila pro EU projekt "Občan na prvním místě" o právech občanů v unii.

U expertů narazilo i centrální logo kampaně, které slavnostně před pár týdny představil ministr zahraničí. Všimli si totiž, že evropských hvězdiček v centrálním slově "Ano" je pouze devět, zatímco oficiální znak EU jich má dvanáct. To se také stalo terčem úsměšků ze strany cizích diplomatů. Údiv vyvolala i zpráva o tom, že ministerstvo bude muset z dvou set milionů korun určených na kampaň zaplatit několikamilionovou daň.

Plakáty nikdo nevymýšlí
Osnova kampaně je tedy už na světě včetně přehledu cílových skupin (mimo jiné ženy, menšiny, církve, odbory), časového rozvrhu i argumentace ke vstupu. Ale to je jen kostra. Jak budou vypadat billboardy, informační letáky, co lidem sdělí televizní či rozhlasové šoty, je pořád ve hvězdách.

Ministerstvo zahraničí totiž dosud nevyhlásilo vítěznou mediální agenturu, která dostane zhruba sedmdesát milionů korun na výrobu šotů a plakátů a nákup prostoru v médiích. Neoficiálně sice zvítězila agentura Carat, ale dvě firmy, jež se soutěže zúčastnily, podaly proti podmínkám výběru protest.

Nelíbí se jim, že vyhrála agentura, která má podle jejich názoru větší zkušenosti s propagací piva než s osvětou. Ministerstvo má deset dní na odpověď. Pokud se stěžovatelům nebude líbit, mohou věc hnát až na Úřad pro hospodářskou soutěž. Tím by byla vnější podoba kampaně značně ohrožena.

Autoři:


Okamura je nesmírně schopný populista, řekl Paroubek v Rozstřelu





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Miroslav Kalousek po jednání s prezidentem Milošem Zemanem.
ZÁPISNÍK: Několik slov chvály

O jednom kolegovi novináři a o nadávání na média. O české otázce a třech divadelních představeních. A také gratulace Miroslavu Kalouskovi, to jsou témata...  celý článek

Torontský starosta Rob Ford se přiznal, že v minulosti kouřil crack.
ZÁPISNÍK: Naše česká Kanada. Jak starosta řádil, lhal a měl podporu

Škromach oceňoval konspirační teorie. Srovnání: česká politika a starosta Toronta, který kouří crack, lže a pije. Boj proti drogám selhal. To jsou témata...  celý článek

Miss America 2014 Nina Davuluri. Někteří Američané ji šmahem odsoudili jako...
ZÁPISNÍK. Miss America a vůdkyně Bobo. Papež poskytl interview

Hrozné, Miss America je mohemedánka. Pinožení u klausistů. Proč na rozdíl od Němců odsuzujeme velkou koalici. Rozhovor Svatého otce. To jsou témata zápisníku...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.