Klip je jako akční film - vojáci podnikají dobrodružné přepady a unikají z léček. Renč přiznává, že jako student vojenské katedry při filmové fakultě utíkal z kasáren, aby se dobře najedl.
Odveden už nebyl. "Dnes jsem ale hrdý na to, co armáda odvádí v Afghánistánu," vysvětluje svoje pohnutky pro práci na spotu.
Vznik spotu zdůvodňuje šéf generálního štábu Pavel Štefka i tím, že se mu nelíbila reklama, v níž armáda až dosud vyzývala civilisty k profesionální službě. "Nikoho nezaujala, byla hrozně fádní, černobílá. Snil jsem o něčem akčnějším."
Nápad na klip ve stylu amerických velkofilmů vznikl v Afghánistánu, kde režisér Renč s generálem navštívili české polní nemocnice. "Zaujalo mne, co tam naši vojáci dělají. Uvědomil jsem si hrdost na své češství. A protože mou zbraní není samopal, ale kamera, začal jsem přemýšlet, jak bych našim vojákům poděkoval."
Než si však Renč se Štefkou plácl, několikrát o nápadu diskutoval. "Pak se ukázalo, že musím do soutěže, kterou jsem naštěstí vyhrál."
Armáda nezastírá, že se filmovalo u elitních jednotek, jichž zatím nemá mnoho. "Já ten videoklip ale chápu i jako vizi, k níž kráčíme, a ukázku toho, co lidem nabízíme," říká velitel společných sil Josef Sedlák.
Za minutový spot vojsko zaplatilo dva miliony korun. Na další dva ji do konce roku přijde uvedení v kinech.