Stanjura se vydal na ministerskou kontrolu do Opavy, kde se od úředníků dozvěděl, že by byli raději, kdyby fungoval původní registr. Ten ministerstvo vnitra odpojilo na konci června, připojit ho zpět už podle Stanjury nejde.
Zároveň nový registr ohodnotil. Kdyby byl učitel, dal by mu dostatečnou, tedy čtyřku. Systém podle něj základní funkce plní, je však potřeba zajistit hladký provoz. "Není možné, aby odbavení jednoho klienta trvalo až padesát minut, což se v minulosti stávalo," řekl ministr novinářům.
Řečeno známkou, Stanjura by rád viděl zlepšení na dvojku. Do kdy a hlavně jak toho chce dosáhnout, však neprozradil.
Systém je nadále pomalý
"Je to trochu pomalejší, protože se to musí prokousávat do základních registrů, ale funguje to," řekl iDNES.cz v pondělí v půl desáté dopoledne vedoucí prostějovského odboru dopravy Miroslav Nakládal. Na úřad podle něj chodí zhruba stejně lidí, jako je v pondělí obvyklé.
Na pomalejší provoz upozorňuje i ředitel odboru dopravy v Benešově Pavel Vohralík. "Jak ve čtvrtek vypadla větší města, tak se to zrychlilo, jak se tam teď zase napojili všichni, tak je to pomalejší," řekl iDNES.cz Vohralík.
Podle ministerstva dopravy by se během pondělí mělo k registru vozidel připojit 1 440 registračních pracovišť. Ve čtvrtek, kdy se Centrální registr vozidel napojil na databázi obyvatel a adres nemovitostí, k němu bylo připojeno 977 míst, informovala agentura ČTK.
Propojení sice mělo systém zrychlit a ulehčit práci úředníkům, registr však ve čtvrtek na řadě míst zkolaboval. Podle ministerstva dopravy však komplikace netrvaly dlouho (více čtěte zde).
Nový Centrální registr vozidel ministerstvo dopravy spustilo od začátku července, problémy začaly krátce po zahájení provozu.