"Dá se říct, že jsme na úrovni roku 2011," uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš. V prvních dvou týdnech provozu se podle něj prostřednictvím nového systému podařilo v celé republice provést zhruba 150 tisíc transakcí. Loni ve stejném období ve starém registru úředníci zvládli 121 tisíc transakcí.
Nejvíce transakcí se podle ministerstva podařilo uskutečnit minulý čtvrtek, bylo jich téměř 28 tisíc. Bezmála 6 500 z nich ale připadlo na opravy údajů.
Jinak však situaci vidí vedoucí dopravně správních agend pražského magistrátu Josef Mihalík. Podle něj ve srovnání s loňským červencem je letos změn zapsaných do registru zhruba 40 procent.
Od 9. července, kdy ministerstvo dopravy nový registr spustilo, se v Praze do 24. července podařilo provést 8 647 změn v registru. Loni ve stejném období to bylo 21 090 změn.
"Kladno je zhruba na 50 procentech. A to je údaj ještě pozitivně zkreslen tím, že jsme přidali úřední hodiny a hlavně tím, že dnes dochází k častějšímu neodbavení klienta z důvodu nefunkčnosti systému, což se ve statistice neprojeví. Systém bere klienta jako obslouženého, ačkoliv si jen vzal lísteček a byl vyvolán. Tím jsou zkreslena čísla směrem nahoru," popsal situaci na svém úřadě Vilém Frček z kladenského magistrátu.
V Olomouci konkrétní čísla nemají, podle Michala Urbáška z tamního magistrátu je ale jen velmi nepravděpodobné, že by byl počet transakcí stejný jako loni. "Z osobní zkušenosti mi přijde, že to není možné. Nezdá se mi to," řekl iDNES.cz.
Registr vozidel zkolaboval i ve středu ráno. Opakoval se problém z pondělí a úterý, kdy se systém nedokázal propojit s databází hledaných aut a s evropským registrem identifikačních čísel. Podle ministerstva dopravy to ale nebyl problém samotného registru a za nefunkční připojení odpovídá policejní prezidium, které obě databáze spravuje (viz. předchozí článek).