Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ředitelství dálnic reklamuje D3, už po čtyřech letech se musí záplatovat

  9:42
Jen čtyři roky vydržela vozovka na mostě na dálnici D3 mezi Chotovinami a Meznem na Táborsku. Na nekvalitní silnici se totiž objevily díry a po pár letech provozu se teď vozovka musela záplatovat. Silničáři se sem ale nejspíš ještě vrátí. Ředitelství silnic a dálnic chce po zhotoviteli stavby, aby vyměnil povrch v celé délce mostu.

Dálnice D3 u Tábora. | foto: Slavomír Kubeš

"Začátkem příštího roku se opraví celá vozovka včetně ochrany izolace na levém dálničním mostu," sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Dálnice D3

První úsek dálnice D3 dlouhý 3,5 kilometru se na jihu Čech otevíral před 20 lety. Celá dálnice z Prahy přes České Budějovice na rakouské hranice má měřit 171 kilometrů a podle slibů politiků už měla dávno stát. Zatím se podařilo dokončit pouze 17 kilometrů. V současné době je rozestavěno dalších 25 kilometrů z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Tento úsek má být hotový v roce 2013. Kdy bude výstavba dál pokračovat, nikdo netuší. Pokud by se však dálnice D3 stavěla stejným tempem jako dosud, nebude hotová ani za 80 let.

Pokud by se rekonstruovala silnice včetně izolace na celém mostě, mohlo by omezení pro vozidla trvat až dva roky.

"Při nynějších opravách silnice jsme tady žádné kolony nezaznamenali. Opravovat po čtyřech letech dálnici, to se mi ale zdá hodně brzy. Pokud by se most uzavřel úplně, znamenalo by to, že lidé v okolních obcích by o svůj klid zase přišli," konstatoval starosta Chotovin Zdeněk Turek.

Výstavba jednoho kilometru dálnice D3 stála v průměru 300 milionů korun. Podle šoférů přitom vypadá jak z nejhoršího snu.

"Stavba D3 je ostudou naší republiky. Stojí obrovské peníze a stejně je nekvalitní. Hlavně že se každý kus dálnice slavnostně otevírá a papaláši se plácají po ramenou. Povrch je přitom zničený už za pár let," rozčiluje se řidič Jiří Beránek.

Nespokojený je i senátor a předseda sdružení pro výstavbu dálnice D3 Pavel Eybert: "Není to kvalitně odvedená práce, protože jinak by povrch vydržel daleko více. Zřejmě podcenili izolaci proti vodě a separace mezi betonovými konstrukcemi mostu. Dá se předpokládat, že těch problematických míst bude více. Myslím, že je rozumný požadavek, aby zhotovitel provedl opravu v celém rozsahu."

Podle Ředitelství silnic a dálnic nejde o havárii mostu, ale problém je ve vrstvách vozovky. Protože jde o opravu v záruční době, měl by ji zaplatit dodavatel mostu -společnost Metrostav.

Dálnice D3 se musí opravit v úseku mezi Chotovinami a Meznem na Táborsku.

Dálnice D3 se musí opravit v úseku mezi Chotovinami a Meznem na Táborsku.

Autor:
  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?

Ředitelství dálnic reklamuje D3, už po čtyřech letech se musí záplatovat

ro16ck To mohl napsat jen ten co nejezdí po D1 (asi nějaký pražák :-)Já říkám díky bohu za to co tady na jihu máme - já po ní...
já chci golfové hřiště
Metrostav? Spolehlivá firma, jejíž metro je bezpečným útočištěm před povodní a jejíž tunel Blanka vydrží všechno? Ne,...
Nic jiného, než špína házená na čistý štít Metrostavu to ani být nemůže, protože to je ctidbalá firma (pravda, trochu...
Vstoupit do diskuse

V diskusi je 37 příspěvků, poslední příspěvek 25. 10. 2011, 13:44

Nejčtenější

Lucie Hrdličková, Přečteno: 21733

Se stářím se nepočítá aneb kam odložit seniora

Pavel Bandík, Přečteno: 18387

Nový Nesbo

Nejnovější

Tatiana Vomáčková, 23:23

Vesnice, tradice, slepice

Jana Majová, 22:52

Jihočeské záblesky


mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.