Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řediteli ČT hrozí žaloba kvůli milicionáři

  1:17aktualizováno  1:17
Generální ředitel České televize Jiří Janeček čelí stále silnějšímu tlaku kvůli svým nejbližším spolupracovníkům, hrozí mu dokonce žaloby. Janeček i přesto dál nechává ve vedení bývalého člena Lidových milicí Františka Lamberta, práci reportérů posuzuje bývalý člen KSČ Martin Švehla.

Janeček trvá na svém. Bývalé komunisty propustit nehodlá. | foto: Roman VondroušČTK

Odboráři chtějí Janečka zažalovat. Nelíbí se jim post Františka Lamberta coby finančního ředitele.

Reportéři se zase bouří proti tomu, že etičnost jejich práce posuzuje ředitel pro vnější vztahy Martin Švehla – bývalý člen KSČ, který za minulého režimu pracoval jako politický zpravodaj Československé televize a StB ho vedla jako důvěrníka.

Skandál kolem Lamberta vypukl letos v únoru, když se provalilo, že byl před listopadem 1989 členem Lidových milicí. Lustrační zákon přitom nepřipouští, aby bývalý milicionář vykonával funkci vrchního ředitele. - více zde

Rada ČT sice konstatovala, že manažeři tři a půl roku porušovali zákon, ale Lamberta podržela. Janeček ho s jejím souhlasem pouze přeřadil do funkce finančního ředitele. Lambertovi zastánci se odvolávají na nový zákoník práce, který omezil okruh funkcí, na něž se lustrační zákon vztahuje. - více zde

Jenže odboráři nyní přišli na to, že Janeček porušil vnitřní předpisy. V pracovním řádu televize se totiž praví, že předpoklady lustračního zákona musí splnit všichni vedoucí pracovníci. Ve čtvrtek proto poslali dopis Radě ČT s výzvou, aby zjednala nápravu.

"Existuje důvodné podezření, že v České televizi je i nadále porušován platný předpis, což je v instituci veřejné služby stav naprosto nepřípustný," píší odboráři. Lamberta se nyní zřejmě pokusí dostat z vedení televize soudní cestou.

"Nechali jsme si zpracovat právní rozbor, a pokud to bude možné, podáme na vedení ČT žalobu," potvrdil MF DNES člen výkonného výboru televizních odborů Adam Komers.

Reportérům vadí bývalý komunista Švehla
Proti dalšímu bývalému komunistovi v managementu se postavila reportérská redakce. Martin Švehla se totiž pokusil zpochybnit reportáž o podivném hospodaření pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Na základě jeho podkladů vytkl takzvaný etický panel České televize reportérům údajné etické prohřešky. Vedoucí reportér Marek Wollner se ohradil proti tomu, že do jednání o etice vysílání zasahuje zrovna Švehla.

"Člověk s jeho občanským a profesním profilem nemůže dělat správce agendy etického panelu ve veřejnoprávní televizi," uvedl. Podle mluvčího televize Martina Krafla nemá Švehla s etickým panelem "co do činění".

Reportéři si však myslí něco jiného. Byl to totiž právě Švehla, kdo je o výsledku jednání panelu oficiálně informoval. Jeho mail končí slovy: "S pozdravem a v pevné víře, že příště to půjde lépe."

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vchody do obchodního centra střeží betonové zátarasy. (23. 10. 2017)
Obchodní centrum začaly chránit před útokem teroristů betonové zátarasy

Před obchodním a zábavním centrem Plaza v Plzni jsou nově umístěny betonové zátarasy. Podle vedení společnosti je to preventivní opatření kvůli bezpečnosti.  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Hrozí předčasné volby? Strany nemají na volební cirkus, říká politolog

Na politické strany čeká obtížné povolební vyjednávání, které by v případě neúspěchu mohlo vést až k předčasným volbám. Podle politologa Josefa Mlejnka by ale...  celý článek

Václav Klaus ml. v pražském štábu ODS. (21. října 2017)
KOMENTÁŘ: Klausovi si berou zpátky ODS, ale ta to ještě neví

Mise splněna, jásal v sobotu večer na Facebooku jeden z blízkých spolupracovníků předsedy Petra Fialy. Opravdu: druhé místo, oproti minulým volbám navíc tři a...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.