Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ředitel programu prohrál svou bitvu o Český rozhlas

  4:13aktualizováno  16:46
Český rozhlas je od Nového roku bez programového ředitele. Ten dosavadní, Jaromír Ostrý, k 31. prosinci funkci opustil a vrátil se do Brna na pozici šéfredaktora. Zprávy z útrob rozhlasu naznačují, že za jeho odchodem stojí neshody se zbytkem vedení.

Jaromíru Ostrému se nepovedlo provést v Českém rozhlase radikální změny | foto: Český rozhlas

Ostrý zastával jeden z nejvyšších postů v Českém rozhlase (ČRo) od prosince roku 2005.

K návratu do regionální stanice se podle informací iDNES.cz rozhodl, protože mu vedení rozhlasu "házelo klacky pod nohy".

Podle několika redaktorů, s kterými redakce iDNES.cz mluvila, odchází Ostrý s určitou hořkostí. Jeho kolegové naznačují, že se mu nepovedlo prosadit několik důležitých kroků, které pokládal za zásadní pro přeměnu veřejnoprávního média.

Ostrého návrhy především v personálních otázkách některé šéfy regionálních stanic i Radiožurnálu "zvedaly ze židle," říká zdroj iDNES.cz z Vinohradské 12.

"Netuším, které moje návrhy zvedaly některé šéfy regionálních stanic a Radiožurnálu ze židle. Při společných debatách seděli pánové a dámy klidně, usmívali se, rozuměli jsme si," reagoval Ostrý.

"Pokud si dobře pamatuji, tak měl v hlavě neoficiální podobu materiálu, který by měnil personální strukturu ČRo po vzoru nynějšího Slovenského rozhlasu. Tím myslím, že by v rozhlase vznikl systém výrobních center," řekl iDNES.cz šéfredaktor Radiožurnálu Jan Pokorný.

Ostrý si prý od toho sliboval, že se jasně ukáže, kolik práce a jaké hodnoty tito zaměstnanci odvádějí. To mu mělo pomoct zeštíhlit obrovský zaměstnanecký aparát.

"Není to pravda, do Brna se vracím, protože tam bydlí moje rodina," popírá existenci konfliktů Ostrý.

Rok je krátká doba
Rok, který v nejužším vedení veřejnoprávního rozhlasu strávil, hodnotí pozitivně. Nicméně připouští, že s některými problémy nebyl schopen za tak krátkou dobu hnout.

"Jeden rok je v tak stabilizované instituci málo. Některé změny si opravdu zasloužily radikálnější cestu," řekl Ostrý iDNES.cz.

Programový ředitel prý u vedoucích pracovníků rozhlasu tvrdě narazil, když se snažil prosadit myšlenku, aby všechny stanice, včetně nejposlouchanějšího Radiožurnálu, přebíraly zprávy z Rádia Česko. Tam po zrušení české mutace BBC přešla většina redaktorů pobočky respektované britské stanice.

Skutečnost, že Ostrý plánoval zásadní změny ve struktuře rozhlasu potvrdil i Jan Pokorný: "Vím, že sloučení zpravodajství byla jedna část námětu Jaromíra Ostrého," řekl.

Vedení rozhlasu odmítá, že by se s Ostrým nepohodlo.

"Jako důvod uvedl, že chce pokračovat v projektech, které má v Brně. Víc vám k tomu bohužel nemůžu říct. Jen to, že jeho odchodem nenastane žádné dočasné ochromení rozhlasu," komentoval odchod Ostrého mluvčí rozhlasu Ladislav Pavlík.

Po zveřejnění článku zaslal do redakce iDNES.cz e-mail, ve kterém stojí: "Informace autora článku v naprosté většině vycházejí z neoficiálních informací, které přímo hraničí s drby. Programový ředitel již při nástupu do funkce oznámil, že se jedná z osobních důvodů o časově ohraničené působení původně na půl roku, následně prodloužené na jeden rok."

Kdo bude funkci programového ředitele Českého rozhlasu v budoucnu zastávat, není jasné. "Musí o tom rozhodnout Rada Českého rozhlasu," řekl Pavlík iDNES.cz.

Mluvčí Rady ČRo to ovšem vyvrací: "Personální záležitosti rozhlasu jsou plně v kompetenci generálního ředitele Václava Kasíka. Už nás informoval, že za pana Ostrého hledá náhradu, žádné konkrétní jméno ale nepadlo," řekla mluvčí rady Dana Jaklová.

Podle neoficiálních zpráv by Ostrého ve funkci mohl nahradit Jiří Vejvoda, dosavadní ředitel ČRo2 nebo šéfproducent této stanice Miroslav Dittrich.

Noční program stejný pro všechny
Jaromír Ostrý chce v Brně sloučit noční vysílání na regionálních stanicích Českého rozhlasu do jednoho společného.

Rád by vybral to nejlepší, co dosud regionální redakce veřejnoprávního rozhlasu posluchačům nabízejí. "Budu šéfovat Centru regionálního rozvoje, které se do jihomoravské metropole také přesune," upřesnil své poslání v Brně.

V době působení Ostrého spustil rozhlas například stanici pro mladé posluchače Radio Wave, kterou si podle posledních výsledku měření poslechovosti týdně naladí 50 tisíc posluchačů. - více zde

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Interaktivní mapa volebních výsledků
Dali vaši sousedé hlas Pirátům nebo ODS? Projděte si podrobnou mapu

Zajímá vás, kde dopadli nejlépe při letošních volbách Piráti nebo SPD Tomia Okamury. Redakce iDNES.cz připravila unikátní interaktivní mapu, díky které si...  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
S výsledky voleb Češi spíš spokojeni nejsou, ukázal bleskový průzkum

Češi nejsou spokojeni s výsledky voleb. Ukázal to průzkum společnosti Median. Podle něj většina lidí sice nemá obavy o budoucnost demokracie v zemi, dotázaným...  celý článek

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
VIDEA TÝDNE: Rekordní Tatra, dojemné loučení a orgie na dovolené

Bezesporu nejsledovanějším videem tohoto týdne na portálu iDNES.cz byl pokus nákladní Tatry o zdolání rekordu v překonání nejvyšší překážky na světě. Čtenáře...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.