Ing. Ladislav Pivec narozen 1954 v Praze Studium: |
"Zvýšení automobilové dopravy ovlivnil měnící se životní styl," tvrdí Pivec. "Hlavní pracovní příležitosti jsou v centru Prahy, proto se stále intenzivněji užívají vozidla pro zásobování i pro dopravu," dodal.
Loni se například zvýšil o více než čtyři procenta se všemi negativními důsledky - ucpanými ulicemi i větším množstvím výfukových plynů. Statistika pražského Ústavu dopravního inženýrství hovoří jednoznačně. Koncem roku 2000 evidovala policie v Praze 621 000 osobních vozidel a jedno auto tak připadá v průměru na 1,9 obyvatele.
Podle tohoto ukazatele Praha již několik let předstihuje i západoevropská velkoměsta, kde se o jeden automobil v průměru dělí 2,1 až 2,3 obyvatele.
Podle statistiky se intenzita automobilové dopravy zvýšila v širší oblasti centra ve srovnání s rokem 1999 jen o jedno procento, ovšem dále od centra už rostla doprava rychleji - přibližně o tři až šest procent.
Ve srovnání s rokem 1990 přitom vzrostla doprava na některých komunikacích troj až čtyřnásobně.
Ředitel Ústavu dopravního inženýrství hl. m. Prahy Ladislav Pivec odpovídá na otázky čtenářů iDNES. (9. 3. 2001) |