iDNES.cz

Ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák

dvořák k videu
velikost textu:
vydáno 11.11.2009 16:00
Dopravní podnik je na pokraji stávky, odboráři tlačí na město, aby splnilo jejich sedm požadavků, některé ale splnit nelze. Navíc z dnešní schůzky odborů a krizového štábu odboráři demonstrativně odešli. O situaci v DPP chatuje Martin Dvořák.
OTÁZKA: Zajímalo by mě, proč se situace v DP řeší až nyní, kdy hrozí, že nebudou peníze na výplaty. O nedofinancování ztráty z provozu MHD se přece ví už delší dobu... Kdo tedy může za to, že se situace takto vyhrotila? Jan Marek
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Situace se rozhodně neřeší až nyní. Dopravní podnik upozorňuje na tuto situaci opakovaně již od listopadu roku 2008. V případě, že dojde k řešení mezi krizovým výborem a odbory, peníze na provoz budou zajištěny. 11.11.2009 16:09
OTÁZKA: Dobry den, jak se da zabranit dalsim silenym napadum Ropidu, kvuli kteremu nektere linky meni az trikrat za rok trasu, jine maji az ctyri ruzne konecne, omezuje se smerova nabidka a zavadeji se linky z jednoho konce mesta na druhou, ktere pak v koncovych usecich maji dlouha zpozdeni? Dekuji projizdec
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Chápu Vaší otázku, nicméně Váš dotaz směřujte na ROPID. 11.11.2009 16:10
OTÁZKA: 5.11. vyšel na iDnes článek "Potíže pražského Dopravního podniku: levné kupony a slevy", který údajně vychází z analýzy Deloitte. Článek mimo jiné tvrdí, že na jednoho cestujícího vyberete cca 10centů. (Dle vaší výroční zprávy 13Kč). Roční jízdní je údajně je 210€. Dle ceníku 190€. Jízdné v Londýně má vyjít na 1180€. (realita je cca 600€). Dále se tvrdí, že jízdné v zahraničí je přepočteno dle parity kupní síly. Dle všeho to však vypadá, že se záporným indexem. Článek je, dle mého názoru složen výhradně z hrubě nepravdivých informací. Otázka na Vás je, zda si stojíte za informacemi, které jsou v něm uvedeny nebo zda budete po iDnes či po firmě Deloitte požadovat opravu a nějaké odškodnění? Tomáš Švec
dvořák k videu ODPOVĚĎ: závěry studií společnosti Deloitte jsou pro nás věrodhodné. Byly potvrzeny i studiemi jiných věrohodných institucí např. FD ČVUT. Vezměte však v potaz dobu, kdy byla sbírána data a aktuální situace. 11.11.2009 16:15
OTÁZKA: Proč soudruhy odboráře nevyhodíte? Jak je možné, že si od těch pomatenců necháváte diktovat? Já král 1
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Od nikoho se nenecháme diktovat, na druhou stranu je potřeba zabránit stávce a hledat oboustranný kompromis. 11.11.2009 16:17
OTÁZKA: Dobrý den, budou solidární i revizoři a půjdou také do stávky? Novotný K.
dvořák k videu ODPOVĚĎ: To není otázka na mne. Každopádně si pořád myslím, že ke stávce po dalších jednáních nebudou důvody. 11.11.2009 16:18
OTÁZKA: Uz jste v golfu na jednomistnem handicapu? Arthur Longen
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Ještě ne, ale až bude více volného času, tak to určitě plánuji. 11.11.2009 16:19
OTÁZKA: Dobrý den, existuje opravdu reálné nebezbečí, že stávka začne již dnes? Děkuji, pěkný den. Zuzana Zuzana
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpověď. Dle zákona musí být stávka ohlášena 3 dny předem. 11.11.2009 16:20
OTÁZKA: Dobrý den! Vážený pane řediteli, mám celoroční předplatné jízdného prostřednictvím Opencard. Pokud mi odboráři neumožní předplacenou službu využít, mohu po nich já i ostatní předplatitelé požadovat náhradu? Děkuji za odpověď a držím Vám palce, aby jste se dohodli ku prospěchu všech Pražanů. Hauzner Pavel Hauzner
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Děkujeme za podporu. V tarifu PID je v bodě IX. uvedeno, za jakých podmínek se navrací jízdné. 11.11.2009 16:22
OTÁZKA: Dobry den, pane rediteli, jak hodlate kompenzovat cestujicim s predplatnymi kupony den stavky?Za sluzbu, kterou dopredu zaplatili, nedostanou ocekavanou protihodnotu ? David
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Viz předchozí odpověď. 11.11.2009 16:23
OTÁZKA: Dobry den, pane rediteli. Nebo alespon den.... Co jste rikal na to, kdyz jste videl, ze nekteri z odboraru na dnesni jednani pozvali zamestnance? Diky za odpoved Mira
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Nevnímám to jako nic negativního, vzhledem k tomu, že většina témat se přímo dotýká zaměstnanců DP. 11.11.2009 16:25
OTÁZKA: Dobrý den, v kolik hodin myslíte že odboráři dostanou písemné stanovisko ke svým požadavkům? Bude to až o půlnoci, nebo dřív? Anonym
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Dostanou ho během cca hodiny. 11.11.2009 16:25
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych věděl, jestli má magistrát skutečně tak neuvěřitelné požadavky? Tedy, MHD používám, jsem spokojený. Ale také vidím mnoho málo využitých autobusů, kde jede několik lidí, případně nikdo. Podobných věcí lze asi najít spoustu, od předražených zakázek, sociálních nároků a podobně. Zkrátka, není pro nás systém MHD příliš rozsáhlý a tedy drahý? Ondřej Veselý
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Nejsem si jist, jaké požadavky máte na mysli. Pokud jde o kvalitativní, mohu souhlasit s tím, že zde je laťka skutečně hodně vysoko.Vysoká kvalita s sebou nese také vysoké nároky na financování. Jsem rád, že jste spokojeným uživatelem MHD. Pokud jde o využití autobusů a plánování tras, jde zcela o kompetenci organizátora dopravy, tj. Ropid. Jen připomínám, že za poslední 2 roky byl snížen počet pracovníků o 1200 a o dalším snižování se jedná. Stejně tak další úsporná opatření budou v nejbližší době realizována. 11.11.2009 16:31
OTÁZKA: Bude dneska stávka? Marcel Březí
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Dnes určitě nebude. 11.11.2009 16:31
OTÁZKA: Dobrý den. Proč mají Vaši zaměstnanci tak vysoké palty? Platy neodpovídají jejich odvedené práci. Chovej te se jako majitel své firmy. Tomáš
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Platy zaměstnanců DP jsou v souladu s platy obvyklými v tomto oboru. Vaše konstatování, že platy neodpovídají odvedené práci je zajímavé. Pokud máte relevantní podklady, prosím o jejich poskytnutí. Jen připomínám, že rozsah úsporných opatření v minulých letech byl bez jakéhokoliv dopadu na kvalitu služby. 11.11.2009 16:34
OTÁZKA: Dobry den, proc je jizdne tak levne. Pak se nemuzete divit, ze jste ve ztrate. Milionar Milionar
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Na výši jízdného soustavně upozorňujeme. Stanovení výše jízdného je však v kompetenci Ropid. Poukazuji na to, že hovořit o ztrátě není zcela správné, jde pouze o úhradu rozdílu mezi skutečnými náklady a výnosy z jízdného. 11.11.2009 16:36
OTÁZKA: Kolik tam máte odborovýcg sdružení ? Taky aspoň 6 jako v ČSA ? Držím palce v boji s lidmi co by chtěli aby jim pečení holubi létali do huby Hujer
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Celkem 14. 11.11.2009 16:38
OTÁZKA: Zajímalo by mě, proč se dávno nenainstalovaly turnikety do metra? Všude ve světě to funguje. Proč lidé starší 60-ti let mají slevu na jízdném a od 70 výše jezdí zadarmo? Při dnešní životní úrovni v Praze (a to včetně důchodců, kteří často po 60 ještě pracují) je to luxus!!! KOKO
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Instalace turniketů je ve fázi vyhlášeného výběrového řízení na dodavatele. Pokud jde o úroveň slev, toto je v kompetenci Ropid. Slevy jsou také stanoveny zákonem a bohužel nejsou státem nikterak kompenzovány. Naprosto souhlasím s vaším komerčním pohledem na MHD. 11.11.2009 16:41
OTÁZKA: Pokud bude stávka, myslíte, že bude v Praze dost taxíků na to, aby se dostali lidé do práce? A když se nedostanou do práce ti lidé, kteří v práci být musí (zdravotnický personál, letištní personál, atd.), bude se to nějak řešit? Není to poněkud nebezpečné? Díky za odpověď Misery Newt
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Věřte mi, že naší hlavní prioritou je momentálně dosažení shody s odbory, a to tak, aby ke stávce nedošlo. Veškeré mé úsilí je napřeno tímto směrem. 11.11.2009 16:43
OTÁZKA: Stávkující propustit, nabrat nové lidi kterým se chce pracovat. Zmenšit počet linek, vše zaměřit na metro. Vladko
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Také se domnívám, že organizace linkového vedení má ještě určité rezervy. Podotýkám, že právě design linkového vedení je plně v kompetenci Ropid. Drtivé většině pracovníků DP se opravdu pracovat chce a dokládají to svými každodenními výkony. 11.11.2009 16:47
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že management DP, s jistě velmi kvalitním finynčním ohodnocením, nechal situaci dojít tak daleko? Nyní jsou "ti zlí" odboráři, ale jaké vyvodíte důsledky sám pro sebe a před tím pro své odpovědné kolegy z vedení DP? Děkuji za konkrétní odpověď. F.Raditsch
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Jsem přesvědčen o tom, že vedení DP již od r. 2008 konalo maximum pro dosažení finanční stability firmy. Vyvrcholením těchto snah bylo uzavření dodatku ke smlouvě, která nám zaručuje úhradu skutečných nákladů. Stejně tak DP inicioval nový model smlouvy odpovídající legislativě EU a aktivně se podílel na tvorbě zákona o dopravě. Jsou však věci, které jsou mimo kompetenci managementu DP. 11.11.2009 16:51
OTÁZKA: dobrý den Martine, chci se zeptat, jak je možné, že Praze byla nedávno dodána tramvaj, která nezatáčela. Když jela do zatáčky, vykolejila. To na to výrobce nemyslel, nebo neotestoval tramvaj dřív, než byla Praze dodána? Adam Adam
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Uvědomme si prosím, že jde o prototyp. A ten jako takový se musí vyzkoušet v podmínkách budoucího provozu. Tento typ tramvaje prochází všemi technickými zkouškami a ješte není schválen do provozu. 11.11.2009 16:54
OTÁZKA: Zasadíte se osobně o vykácení Klánovického lesa a zřízení golfového hřiště? Martin Jirousek
dvořák k videu ODPOVĚĎ: V této kauze se opravdu neangažuji. Jak vidíte, mám jiných starostí dost. 11.11.2009 16:55
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl bych se zeptat jak je možné, že jste se stal ředitelem dopravního podniku? byl jste ředitelem TV Prima a když jsi dám 1+1 dohromady tak mi to k sobě opravdu ale opravdu nepasuje. Asi jste dělal výběrové řízení, že ano pane řediteli. To se holt někdo má z teplého místečka do ještě teplejšího. Jakub Maverik
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Máte naprostou pravdu. Z "teplého" do "velmi horkého" místečka. 11.11.2009 16:56
OTÁZKA: Dobry den, pane rediteli, Jak to vypada s projektem OPENCARD?Jsou nespolehlive, stalo se mi, ze karta se sama znehodnotila a museli mi vystavit duplikat, prijit mi mezitim revizor na to,ze karta neni ke ctreni, i kdyz jsem zaplatil rocni kupon, co by se stalo ? S papirovymi kupony by se to v zivote nestalo, ten plati a je to, i platnost na nej vidim kdekoliv. Proc kupony na OPENCARD nejdou koupit vsude kde s eprodavaji mesicni kupony ? David
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Projekt Opencard zaznamenal mizivé procento reklamací. Jde o projekt, který má pro další rozvoj dopravy velký význam (odkazuji mj. na projekt instalace turniketů). Technické řešení karty je však věcí vlastníka projektu, kterým je MHMP. 11.11.2009 17:00
OTÁZKA: Dobrý den, nebylo by podle Vás lepší MHD zcela zprivatizovat, přestat dotovat a zcela ponechat napospas volnému trhu? Myslím, že jedině to by vytáhlo Váš podnik z problémů. Lucie
dvořák k videu ODPOVĚĎ: Obávám se, že privatizace MHD není reálná. Viz např. privatizace vlakové dopravy v UK. Podnik žádné problémy nemá - viz předchozí odpověď na téma zajištěného financování pro r. 2009 a následně dle legislativy EU. 11.11.2009 17:02
OTÁZKA: pane řediteli, myslím, že generální ředitel by měl znát finanční toky ve firmě, nedostatek peněz by měl včas řešit a přizpůsobit mu poměry ve společnosti. z tohoto pohledu mi vychází, že za současnou "krizi" odpovídáte v první řadě vy, nebo se mýlím? existují nějaké nečekané okolnosti, s nimiž jste nemohl včas počítat? jan kubišta
dvořák k videu ODPOVĚĎ: O finanční situaci DP jsou pravidelně a podrobně informováni všichni členové všech statutárních orgánů a zejména organizace, která má s námi smluvní vztah a která podepisuje objednávku a následný smluvní závazek. Lze velmi jednoduše dokladovat mé opakované výzvy a upozornění na postupně gradující situaci. 11.11.2009 17:05
zpět na osobnost