Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf brněnské televize měl s odměnami plat jako prezident

  15:25aktualizováno  15:25
Šéf brněnského studia České televize Karel Burian měl měsíční plat i s odměnami vyšší než prezident republiky. V průměru dostal 364 tisíc korun. Informaci o jeho platu televize musela zveřejnit poté, co ji novinář Lidových novin Tomáš Němeček zažaloval kvůli porušení svobodného přístupu k informacím.
Šéf brněnského studia České televize měl měl plat 364 tisíc (ilustrační snímek)

Šéf brněnského studia České televize měl měl plat 364 tisíc (ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Z dopisu České televize Němečkovi vyplývá, že za prvních šest měsíců roku 2011, na které se novinář dotazoval, dostal Burian 2,188 milionu korun. Z toho činily odměny 1,430 milionu. Za co je Burian dostal, vedoucí legislativního útvaru ČT Markéta Havlová nesdělila.

Šéf brněnského studia ČT Karel Burian

Šéf brněnského studia ČT Karel Burian

"Odměna může být přiznána za plnění uložených úkolů a za plnění vyrovnaného hospodaření České televize nebo kladného hospodářského výsledku za předchozí kalendářní rok," píše Havlová s tím, že o odměnách rozhoduje generální ředitel. Tím byl v daném období ještě Jiří Janeček.

Platy vlivných

  • Prezident Václav Klaus (i s náhradami) 359 600 korun
  • Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman 153 400 korun
  • Vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová 108 200 korun
  • Vicekancléř prezidenta Petr Hájek 111 666 korun
  • Prezidentův tajemník Ladislav Jakl 103 786 korun
  • Ředitel ČT Petr Dvořák 230 000 korun

Němeček chtěl ještě vědět, zda Burian dostal nějaké odměny v roce 2010. Podle dopisu byly ve výši 1,605 milionu korun. Za co si brněnský šéf tak vysoké odměny vysloužil či jestli byl jeho plat tak vysoký i před a po roce 2011, nechce dnes Česká televize komentovat.

MF DNES oslovila Buriana prostřednictvím mluvčí brněnského studia Hany Orošové. Ta přislíbila reakci, pak ale odkázala na mluvčí celé ČT Michaelu Fričovou v Praze. A ta odmítla věc komentovat.

"Česká televize vyhověla pravomocnému rozsudku Městského soudu v Praze. A dále se k této záležitosti nebude v tuto chvíli více vyjadřovat," uvedla Fričová.

Faktem je, že Burian s platem 364 tisíc korun vydělával víc než například prezident Václav Klaus. Měsíční plat hlavy státu je 186 300 korun. Spolu s náhradami 359 600 korun hrubého.

Vrcholový manažer se zodpovědností za velkou instituci

Místopředsedkyně Rady České televize Dana Eklová na uvedené sumy nejprve reagovala s tím, že se jí tak vysoké číslo u šéfa brněnské ČT nezdá. Pak ale řekla, že je vlastně adekvátní.

"Když se to zdaní, tak to dělá nějakých 150 až 160 tisíc čistého. Spoustě lidí to přijde jako velká částka, ale ředitel brněnského studia je vrcholný manažer a má zodpovědnost za velkou instituci," podotkla Eklová. Ve srovnání s Českými drahami či ČEZ je podle ní televize v platech ještě umírněná.

"Já osobně jsem proti zveřejňování platů konkrétních manažerů. Stojí proti sobě zákon o ochraně osobních údajů a o svobodném přístupu k informacím a právní výklad není úplně jasný," dodala Eklová.

ČT přitom loni slíbila, že do pěti let sníží náklady vydávané na zaměstnance. Před pár dny však vyšlo z návrhu rozpočtu najevo, že letos vydá na mzdách o 25 milionů korun více, než tomu bylo loni.

MF DNES nedávno informovala také o nezvyklém postupu při obsazování postu šéfa regionálního zpravodajství v Brně. Televize místo nejprve zrušila a s odstupným propustila Romana Ondrůje. Na obdobné místo ho pak přijala zpět (více zde).







Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.