Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Redaktoři podali stížnost Radě ČT

aktualizováno 
P r a h a - Krize, vyvolaná telefonátem, při němž Václav Klaus intervenoval u ředitele České televize Dušana Chmelíčka, zatím televizi neopouští. Lidé z vedení redakce zpravodajství včera podali k Radě ČT stížnost na svého šéfa Jiřího Hodače, který se podle nich provinil proti poslání veřejnoprávní televize. Hodač ve čtvrtek žádal, aby byla v pořadu Události zveřejněna oficiální reakce ČT na článek MF DNES, z nějž vyplývá, že se předseda sněmovny Klaus vměšoval do práce veřejnoprávní televize.
"Zveřejnění plného textu zprávy ... odporuje základním kritériím na objektivitu a vyváženost zpravodajských pořadů, které musí ČT ze zákona respektovat," píšou redaktoři ve své stížnosti.
Ke stejnému názoru došel už ve čtvrtek šéfredaktor zpravodajství Zdeněk Šámal, jemuž Hodač přikázal, aby zprávu odvysílal.
"Nesplnění tohoto příkazu bych musel považovat za zvlášť hrubé porušení pracovní kázně. V této souvislosti Vás upozorňuji na možnost okamžitého zrušení pracovního poměru," napsal šéfredaktorovi Hodač.
Šámal reagoval jasně: příkaz odmítl a rezignoval. "Zveřejnění té zprávy by bylo proti všem zásadám, které vyznávám," řekl.
Redakce se vzápětí postavila na jeho stranu. Podpůrnou petici podepsalo ke včerejšku víc než padesát členů redakce.
Vedení televize však dále trvá na tom, že postupovalo zcela správně. Nic na tom nezměnila ani dvouhodinová schůzka s protestujícími zaměstnanci. "Skončilo to nula nula," shrnul jeden z redaktorů: "Oni nám vysvětlovali, proč chtěli zprávu zveřejnit, my jsme řekli, proč jsme proti. S tím jsme se rozešli." Stížnost na Hodače by měla rada projednávat v úterý. Do té doby nebudou zaměstnanci podnikat nic dalšího. "Nejde o revoluci, ale o princip. Musíme pracovat jako normálně," uvedl jeden z šéfů redakce.
Na uvolněné místo šéfredaktora zpravodajství ČT s největší pravděpodobností vypíše konkurs, zatím připadlo Šámalovu zástupci Jiřímu Vondráčkovi. Ještě předtím však musí vyřešit Šámalův odchod.
Vedení televize šéfredaktora včera oficiálně odvolalo. Šámal odvolání odmítl převzít - s logickým poukazem, že už o den dřív rezignoval sám.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ordinace praktiků jsou zavřené. Dopoledne se k nim přidají lékárny

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevře ordinace. Připojí se k nim až 400 lékáren, které zavřou symbolicky na půl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.