Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V ČT roste napětí, redaktoři si stěžují na zastavení citlivých kauz

  9:34aktualizováno  9:34
Část redaktorů České televize má obavy, že jejich nadřízení zasahují z politických důvodů do citlivých reportáží. Ředitel ČT Petr Dvořák cenzuru odmítá, chce prý pouze zvýšit kvalitu zpravodajství. Nervozita vzrostla i kvůli zavedení psychotestů, které už někteří redaktoři absolvovali.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Napětí se znovu objevilo jedenáct let od vypuknutí velké televizní krize. Tehdy byl příčinou stávky politický vliv na zpravodajství. "K ničemu podobnému nedochází. Rozhodně nejsem přítelem cenzury a zastavování reportáží," brání se nový ředitel ČT Petr Dvořák.

Vzpoura, jež by se podobala té z přelomu let 2000 a 2001, zatím nehrozí, rozhořčení některých redaktorů je však znatelné. Nespokojenci jsou však kvůli obavě z vyhazovu ochotni hovořit jen anonymně. "V posledních dnech jsme tu byli svědky zastavení či osekání několika citlivých reportáží," řekl MF DNES jeden z redaktorů.

Redaktor Jakub Kalenský například podle kolegů musel pozdržet zprávu o tom, že člen širšího vedení ODS Pavel Dlouhý loni spáchal dopravní přestupek. ČT sice později reportáž odvysílala, ale bez důležitých pasáží natočených skrytou kamerou. Kalenský se odmítl vyjádřit. ČT podle kritiků také mlčela o tom, že prezidentská kancelář nepovolila kritické otázky na ruského prezidenta.

Další spor se vedl o pozastavení reportáže Pavly Kubálkové a Zuzany Tvarůžkové o tom, že náměstek vrchního státního zástupce Libor Grygárek byl v častém kontaktu s lobbistou Romanem Janouškem. Druhý den se na obrazovky nedostalo ani pokračování případu od redaktora Jiřího Hynka. Ani jeden z redaktorů o tom nechtěl mluvit.

Dvořák: Materiál nebyl kvalitní a dostatečně ověřený

Vedení zpravodajství má pro omezení zpráv obtížně zpochybnitelné vysvětlení: nedostatečně ověřené reportáže či pochybné zdroje. "Podobné historky mnohdy vznikají z toho důvodu, že podkladový materiál pro reportáž není kvalitní a dostatečně ověřený, ale novináři se ho přesto snaží dostat do vysílání," říká Dvořák.

Posouzení sporu je bez detailní znalosti konkrétních reportáží nemožné. Zjevná je však nedůvěra, která ve zpravodajství panuje. Požadavky na dopracování příspěvku jsou v médiích zcela běžné. Neprovázejí je však obvykle stížnosti na ovlivňování zpravodajství.

Napětí ve zpravodajství veřejnoprávní televize způsobilo i zavedení psychotestů, které Dvořák nařídil padesáti vybraným reportérům. První část redaktorů podstoupila testy v pondělí, uvedly Lidové noviny.

O psychologickém testování pracovníků mluvil v pondělí šéf televize s předsedou Rady ČT Milanem Uhdem. Řešili i možný Dvořákův střet zájmů, protože testování provádí firma DMC, kterou vlastní jeho bývalá kolegyně z finanční skupiny PPF. Rada ČT zasedne ve středu, někteří členové se budou na dění posledních dnů ptát.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.