Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řecká televize po dvou měsících zase vysílá. Zatím jen zpravodajství

  12:11aktualizováno  12:11
Řecká veřejnoprávní televize obnovuje svou činnost. Děje se tak po vynucené dvou a půl měsíční pauze, kterou nařídila vláda kvůli úsporným opatřením. V programu ale zatím bude zařazeno jen zpravodajství.

Proti zrušení vysílání veřejnoprávní televize v centru Atén demonstrovaly tisíce lidí. | foto: AP

Vláda v červnu nařídila veřejnoprávní vysílání odpojit kvůli úsporám ve státním rozpočtu a vyhodila všech 2700 zaměstnanců. Náhlé přerušení celého vysílání původní televize RTE před více než dvěma měsíci vyvolalo vážnou politickou krizi a odsuzující reakce ze zahraničí.

Obnovení zpravodajství na novém provizorním televizním kanálu EDT následovalo poté, co Evropská vysílací unie oznámila, že ukončila podporu protestnímu internetovému vysílání vyhozených zaměstnanců okupujících ústředí dřívější veřejnoprávní televize a rozhlasu RTE.

Titulky místo zpráv

Řecké úřady nedávno oznámily, že na rozjezd nové veřejnoprávní televize zatím najaly více než 500 lidí se smlouvou na dva měsíce. Jejich první zpravodajskou relací byl dvouhodinový blok zpravodajství a publicistiky, který začal dnes v 8:00 (7:00 SELČ).

Dosud EDT ze soukromého studia vysílala především dokumentární filmy a filmy pro pamětníky. Zpravodajství zajišťovaly jen běžící titulky. Televize vysílá na frekvencích někdejší RTE.

O odpojení RTE rozhodl v červnu premiér Antonis Samaras a své rozhodnutí zdůvodnil nutností snížit počet zaměstnanců a zajistit v televizi úspory.

Vyvolal tím odpor jak odborů a novinářů, tak i socialistů ze strany PASOK a dalšího koaličního partnera DIMAR. Zástupci formace DIMAR nakonec koaliční vládu opustili.

Autoři: ,


Témata: Řecko


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.