Všechny posádky čekala šestikilometrová trať okořeněná sjezdem pět metrů vysokého jezu v samém centru Plzně.
Už podruhé se na plavbu vydala posádka Bombarďáků. Mezi všemi plavidly byli výjimeční - jako jediní měli patrovou loď. "Přemýšleli jsme o tom celý rok. Nakonec jsme stejně všechno honili na poslední chvíli. Můžu jen prozradit, že kmeny jsou z igelitového lesa," vyprávěl tajemně kapitán plavidla Míra Jílek z Plzně.
Ještě těsně před startem nechtěl nikdo z posádky prozradit, kdo bude na velitelském můstku, až se loď spustí po šlajsně z jezu v místě zvaném U Markodrapu. "Měl by tam být šéf plavidla, má totiž nově uzavřené životní pojištění a úrazovou pojistku," naznačil jeden z Bombarďáků.
Proč má posádka i loď tak neobvyklý název? "To je strašně jednoduchý. Loni jsme měli na šňůře na lodi čerstvě vypraná spodní kaťata, takzvané bombarďáky. Letos je máme taky, ale už na sobě. Jestli budou čistý, až sjedeme jez? To se přijďte podívat," zavtipkoval kapitán Jílka.
Zdeněk Zajíček z pořádající agentury potvrdil, že pravidla jsou už šestým rokem stejná. "Posádka musí dojet do cíle. Večer je čeká námořnický bál, kde dostanou nepromokavé diplomy," slíbil Zajíček.
Do souboje se záludnostmi řeky se pustily například posádky plovoucí tramvaje nebo Titanicu, ale i drak a další plavidla poháněná pádly či šlapadly.
Záchranářský trabant měl dokonce lodní motor. Právě tohle plavidlo budilo mezi diváky obrovský zájem. Sanitka totiž byla v provedení kabriolet. Trabant s modrým majákem měl i speciální zdravotnické vybavení. Tím byl mimo jiné sud plný piva i s pípou.
Už půl hodiny před ohlášeným sjezdem jezu v centru Plzně se na mostě a u zábradlí na nábřeží tísnily asi tři tisíce lidí.