Rebranding je třeba když se z Českého telecomu stane 02 anebo z Oskara Vodafone. Pokud jde o změnu imidže politické strany, jak se na ní čerstvě usnesla ČSSD, přísně vzato se o rebranding (výměnu značky u produktu, který zůstává prakticky stejný) nejedná. - více zde
Výměnu loga sociální demokraté nehlásí. Také je ale možné, že se rebranding stává módním výrazem, který toho může v přeneseném významu slova označovat víc.
Například upravený a načerněný vous Usámy bin Ládina v kombinaci s mírným, neagresivním tónem, se dá označit jako rebranding teroristy, který se podle některých odborníků snaží ukolébat západ před chystanou lumpárnou. - více zde
Možná se dočkáme debaty
Anebo můžeme říct, že kapitán Sparty Pavel Horváth svým hajlováním zpochybnil snahy o rebranding klubu, pověstného přízní rasistů a neonacistů. - více zde
A když jsme u fotbalu – národní týmu proti amatérům v San Marinu předvedl, že u předzápasových proklamací hráčů a trenéra nešlo o víc, než o rebranding, pokus nějak okecat zjevnou nemohoucnost. - více zde
Možná se dočkáme debaty, zda nepotřebuje rebranding naše republika, když už se její hlavní město uchází o Olympiádu.(více zde) Že termín skutečně zdomácněl v našem slovníku ovšem poznáme podle toho, že někoho napadne požadovat rebranding naší civilizace.
Nepříjemné přiznání
Sotva se nějak změníme (chybí vůle i motivace), ale to přece ještě neznamená, že bychom o sobě nemohli alespoň získat lepší mínění?! Rebranding úpadku na pokrok – proč ne?
Že si ČSSD odhlasovala modernizaci a odmítla tomu říkat rebranding, není až takový paradox. Vystihuje to situaci, kdy se staří rozhodnou raději vypadat mladě, než by mezi sebe pustili mladé konkurenty a je jim nepříjemné to přiznat nahlas.
To, že odmítli užívat termínu rebranding ovšem samo neznamená, že zatím odhlasovali něco víc, než pouhý rebranding.