Ilustrační foto | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Řidiči: Na dálnici se držíme uprostřed, vpravo se prostě nedá jet

  • 736
Zdevastovaný, zničený a plný kolejí, tak popsali čtenáři iDNES.cz svou zkušenost s krajním pruhem na českých víceproudých silnicích. V reakci na článek o jízdě v prostředním pruhu tak vysvětlují, proč zůstávají uprostřed, i když je vpravo vedle nich prázdno.

"Jezdím na dálnici D1 v levém pruhu hlavně proto, že v pravém se prostě jet nedá. Je totiž totálně zdevastovaný a nikdo mi nezaplatí nadměrné opotřebení mého vozidla, a to nemluvím o sobě samém. V Německu, Rakousku a jinde nemám problém jet v pravém pruhu," napsal čtenář Martin.

Podobně líčí svou zkušenost další šoféři. Na článek Když po dálnici, tak prostředním pruhem, platí u českých řidičů reagovali v drtivé většině ti, kteří se drží v prostředním pruhu.

22. ledna 2011

"Patřím k řidičům, kteří jezdí podobně. Přestože to je přestupek podle vyhlášky, jedná se o bezpečnější jízdu, než střídání pruhů při předjetí každého auta. Statisticky totiž při změně jízdního pruhu roste riziko chyby řidiče. Navíc pravý pruh je totálně zničený a plný kolejí. Já sám jsem dostal smyk v kolejích plných vody," uvedl Roman z Jablonce.

Právě technický stav pravého pruhu uvádějí řidiči jako nejčastější důvod svého stylu jízdy. Pohled na silnice jim často dává za pravdu. Díry a koleje od kamionů například na pražské Jižní spojce jsou toho důkazem.

Další důvod popsal čtenář Marcel. "Myslím si, že řidiči jezdí v prostředním pruhu jenom a hlavně proto, aby se vyhnuli 'kontaktu' s auty, která přijíždějí z nájezdů na dálnici. Nechtějí zpomalovat za najíždějícími vozy a mají strach, že se nebudou moci relativně v klidu dostat do prostředního pruhu, protože je tam nepustí řidiči, kteří už jím projíždí. Pak je nejsnadnějším řešením jízda uprostřed," napsal.

Svérázný pohled na jízdu uprostřed přišel z Krušných hor. Netýká se dálnic, ale zasněžených silnic. "Jízda uprostřed dálnice není nic proti tomu, jak jezdí na sněhu bulíci –  99 procent lufťáků. Jedou prostředkem silnice, smrt v očích, tupounsky si vynucují přednost při míjení vozidel. Když na sněhu, tak prostředkem a ty uhni," uvedl čtenář Petr.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video