A ti jí dál platí. A to přesto, že obě její firmy, které se zabývaly vydáváním časopisů pro Českou lékařskou komoru, zkrachovaly.
Jedna její firma je od 15. června v likvidaci, druhá je od 13. července v konkurzu. Těsně před vyhlášením jejich krachu si však Klimovičová pořídila jinou firmu. Přesněji - podniká na živnostenský list, a to ve stejném oboru: reklamní činnost a marketing, nakladatelská a vydavatelská činnost.
A začala vydávat další lékařský časopis s názvem Světová medicína stručně. Partnerem v podnikání je jí muž, jemuž patří síť heren a hracích automatů Campanula, Miroslav Pekárek. Podle obchodního rejstříku má bydliště v Jeseníku, ale podle tiráže časopisu sídlí v domě Klimovičové v Břeclavi.
Dluží miliony
"Ano, to vydávám já. Je to měsíčník, vychází poslední středu v měsíci a barevná strana by stála 20 tisíc korun," popisuje zájemcům o inzerci sama Klimovičová. "Náklad je čtyři tisíce kusů a třetinu odběratelů tvoří praktičtí lékaři."
Rathova přítelkyně přitom za své vydavatelské aktivity z předešlých dvou firem dluží několik milionů korun. Sama si však ve stejné době, kdy začala vydávat nový časopis, pořídila Opel Vectra za zhruba půl milionu korun.
"Je pravda, že nám hodně dluží, ale kolik, neřeknu. To je obchodní tajemství. Pohledávku jsme už uplatnili. A pokud má nějaké další aktivity v tomto směru, tak my její časopis rozhodně netiskneme," říká právník firmy Moraviapress Petr Matějka, kde Klimovičová léta tiskla žurnál lékařské komory.
Inzerenti se hrnou dál
Advokát Josef Lžičař míní, že v podobných případech policie prověřuje, zda se podnikatel nedopustil trestného činu. "A to poškozování věřitele. Když přivedu dvě firmy do krachu a založím další a vydělávám, má před čímkoliv přednost uspokojení věřitelů. Kromě toho nejde na úkor nějaké firmy utopit jinou, v níž mám taky podíl. Takže stojí za to prověřit paragraf 128, tedy zneužití informací v obchodním styku. Ale rozhodně je to poněkud podezřelé," komentoval to právník.
Farmaceutickým firmám se však zřejmě zdá Eva Klimovičová stále dobrou investicí, i když už nevydává časopis pro čtyřicet tisíc lékařů, ale pro desetinu z nich.
"Mohu potvrdit, že naše společnost zadala inzerci ve výše zmíněném časopise. Jde o volně prodejný přípravek pro pomoc při odvykání kouření. Očekáváme, že se nám pomocí celostránkové inzerce podaří oslovit široký okruh čtenářů z odborné lékařské veřejnosti," řekl Filip Dostál z firmy GlaxoSmithKline, jedné z těch, které v časopise inzerují.