Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rath v inzerátu Středočeského kraje útočí na ministerského náměstka

  17:14aktualizováno  17:14
Ministerstvu zdravotnictví vládne trestně stíhaný náměstek, stojí v inzerátu Středočeského kraje, který se objevil v deníku Metro. Proti Markovi Šnajdrovi z ODS bylo prý v minulosti vedeno několik trestních stíhání. První náměstek ministryně všechna obvinění odmítá, hejtmana kraje Davida Ratha nazývá socialistickým demagogem.

David Rath a Marek Šnajdr | foto: MF DNES

Inzerce Středočeského kraje vypadá podobně jako ostatní stránky deníku, pouze po levé straně nese nenápadné označení inzerce.

Text inzerátu nejprve zmiňuje, že ministerstvo zdravotnictví nevyhovělo žádosti o převod středočeských nemocnic na neziskové společnosti. Ministerstvo dvě žádosti kraje zamítlo kvůli formálním nedostatkům. Třetí žádost chtějí podat samy nemocnice. - čtěte Středočeský kraj může ztratit kontrolu nad nemocnicemi, varuje ministerstvo

Inzerát připomíná působení Marka Šnajdra - nyní prvního náměstka tohoto ministerstva - v čele frýdecko-místecké akciové společnosti HP Construct. Spolu se starostkou Rychvaldu čelili v 90. letech obvinění ze zneužití pravomocí veřejného činitele, respektive podvodu.

Soud ale později vyvrátil podezření, že by došlo ke zneužití státní dotace ve výši 32 milionů korun, určené na výstavbu domu s pečovatelskou službou v Rychvaldu. Práce měla odvést právě Šnajdrova HP Construct.

Rathův inzerát přidává další výčitku na adresu náměstka: "Zde si (ve firmě HP Construct, pozn. red.) bez souhlasu představenstva či valné hromady stanovil mzdu na tu dobu nevěřitelných 70 tisíc korun." Podle Středočeského kraje by se mohlo jednat o trestný čin porušení pravidel při správě cizího majetku.

Šnajdr: Rath defrauduje peníze na zbabělou propagandu

Marek Šnajdr vidí za texty přímo osobu hejtmana Davida Ratha. Podobné inzeráty už se podle něj objevily minulý týden v Denících. "Jediný, kdo zde páchá trestný čin, je David Rath, který defrauduje veřejné peníze Středočeského kraje a používá je na svou osobní kampaň a zbabělou propagandu vůči mé osobě," napsal Šnajdr iDNES.cz v SMS zprávě.

"Veškeré pochybnosti a uváděné lži vyvrátil nezávislý soud již před mnoha lety. Špína a lež však má své meze a musí je poznat i tento socialistický demagog," pokračuje Marek Šnajdr.

Šnajdr se k celému inzerátu vyjadřuje také na svém blogu na stránkách iDNES.cz. Největší prostor věnuje reakci na obvinění kraje z toho, že získal obálkovou metodou půdní byt na pražském Smíchově o rozloze 101 m2 za cenu 661 tisíc korun.

"Údajný 'byt' je ve skutečnosti nezastavěný půdní prostor. Koupil jsem jej ve veřejné soutěži proto, že jsem nabídl nejvyšší cenu, a to mnohonásobně vyšší, než uvádíte," píše na blogu Šnajdr. Náměstek Šnajdr v reakci nabídl tento byt Davidu Rathovi k bezplatnému pronájmu.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jihu Čech zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí Lipna

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí lipenské přehrady na Českokrumlovsku. Většina poruch už se...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.